شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام

حوزه/ همایش دو روزه «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام» با پیام تصویری حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور ۳۵۰ عالم شیعه و سنی، در شهرستان گنبد کاووس آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به گنبدکاووس، همایش دو روزه «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام»، صبح امروز با پیام تصویری حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور ۳۵۰ تن از علما و اندیشمندان اهل سنت و شیعه شمال کشور، در سالن فرهنگیان شهرستان گنبد کاووس آغاز بکار کرد.

این همایش تلاش دارد تا با ایجاد هماهنگی و وفاق بین علمای اسلام زمینه روشنگری و شناخت بیشتر امت اسلامی از جریان های  تکفیری و افراطی را فراهم آورد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به وضعیت جهان اسلام، تصریح کردند: امروز دنیای اسلام و جهان بشریت با مشکل تکفیری ها روبرو هستند، لذا علمای اسلام باید دست به دست هم دهند و ثابت کنند که تکفیری ها مسلمان نیستند و بویی از اسلام نبرده اند.

ایشان همچنین از «قتل و کشتار و برادرکشی و خونریزیهای بسیار سنگدلانه»، « تخریب بخش عمدهای از جهان اسلام»، « ایجاد اختلاف» و «خشن نشان دادن چهره اسلام»  به عنوان چهار مشکل عظیم دنیای اسلام که تکفیری ها آنها را به وجود آورده اند، نام بردند.

برپایه این گزارش، سخنرانی  آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه و چند تن دیگر از علمای شیعه و سنی از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

در روز دوم همایش نیز مدعوین در کارگاه های مرتبط با موضوع همایش شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha