جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام»

حوزه/ همایش «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام» با حضور ۳۵۰ عالم شیعه و سنی، چهارشنبه ۲۸ مهرماه، در شهرستان گنبد کاووس برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد رضا خوشخو در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب اظهارداشت: پس از تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره مقابله با جریان های تکفیری، تصمیم گرفته شد هر سال 4 نشست و همایش کشوری  و 2 همایش خارجی برگزار گردد.

وی افزود: در همین راستا و در طی سال جاری تا کنون دو کنگره در شهرهای مهاباد  و تربت جام برگزار و سومین همایش کشوری نیز چهارشنبه، 28 مهرماه در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان برگزار می گردد.

معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری ادامه داد: این همایش با حضور 350 نفر از علما و اندیشمندان اهل سنت و شیعه شمال کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از این همایش آشنایی با آخرین تحولات و حرکت‌های جهان اسلام است، گفت: این همایش تلاش دارد تا با ایجاد هماهنگی و وفاق بین علمای اسلام زمینه روشنگری و شناخت بیشتر امت اسلامی از جریان های  تکفیری و افراطی را فراهم آورد.

این محقق حوزوی با اشاره به برنامه های این همایش عنوان کرد: این همایش با پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته ی حجت الاسلام خوشخو، سخنرانی  آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه و چند تن از ائمه جمعه اهل سنت از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود

وی با اشاره به دو روزه بودن همایش تصریح کرد: همایش اصلی روز اول برگزار و در روز دوم مدعوین در کارگاه های در نظرگرفته شده شرکت خواهند کرد

انتهای پیام ۳۱۳/۱۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha