پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نرم افزار دروس آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفترآیت الله العظمی مکارم گفت: نرم افزار دروس خارج فقه این مرجع تقلید، مباحث خمس، مکاسب و نکاح و همچنین درس خارج اصول فقه معظم له در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علیان نژاد بیان داشت: نرم افزار درس خارج اصول که به همت بخش فرهنگي دفتر حضرت آيت الله  مکارم شيرازي  گردآوری و تولید شده، مجموعه دروس معظم له است که طی سالهای 1364 الی 1370 تبیین گردیده و توسط آقای شیخ احمد قدسی  تحت عنوان کتاب: انوار الاصول تقریر شده و به تأیید معظم له رسیده است. در این نرم افزار صوت دروس به ترتیب موضوعات و تاریخ آن با انطباق بر مطالب کتاب ارائه شده است. همچنین کلیه امکانات کتاب خوان PDF از قبیل جستجو، یادداشت برداری، نشان گذاری و چاپ متن کتاب وجود دارد.

امکانات نرم افزار:

وی افزود: درختواره موضوعی به تفکیک موضوعات کتاب، صوت دروس را در اختیار کاربر قرار می دهد.  متن کتاب به صورت Pdf ارائه شده و برای استفاده از تمام فضای متن، قابلیت مخفی کردن منوهای راست و چپ وجود دارد.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت  آیت الله مکارم برای دسترسی سریع به صفحات کتاب و انتخاب صفحه دلخواه می توان از طریق آیکون مربوط در منوی سمت راست اقدام نمود.

وی افزود: برای مشاهده فهرست کتاب و انتخاب یک موضوع میتوانید از طریق منوی سمت راست و آیکون مربوط اقدام نمایید.برای جستجوی عبارت در متن کتاب می توانید از ابزار جستجو در منوی سمت راست و یا منوی هدر کتابخوان استفاده نمایید.

حجت الاسلام علیان نژاد بیان کرد: برای یادداشت برداری کافیست بر روی متن مورد نظر کلیک نموده و با درگ کردن ماوس تا انتهای متن آن را انتخاب نمایید. برای بزرگ نمایی متن می توانید از ابزار تعبیه شده در منوی هدر کتابخوان و یا Ctrl و اسکرول وسط ماوس، استفاده نمایید.

وی گفت: به منظور چاپ تمام یا قسمتی از متن کتاب با انتخاب گزینه چاپ از منوی بالای کتابخوان ابزار تنظیمات چاپ را فراخوانی نمایید. ابزارهای بیشتر تنظیمات متن برای مطالعه از این قسمت قابل دسترسی است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت  آیت الله مکارم یادآورشد: برای سهولت در استماع صوت درس، گزینه های کنترل پخش در قسمت پائین درختواره در دسترس کابران قرار داده شده است.

نرم افزار خمس

وی گفت:  نرم افزارخمس، شامل دروس خارج فقه معظم له در باب خمس (أنوار الفقاهۀ - کتاب الخمس و الأنفال) است که از سال 1369 الی 1371 تبیین شده است و شامل صوت دروس و متن کتاب أنوار الفقاهۀ - کتاب الخمس و الأنفال می باشد.

 حجت الاسلام علیان نژاد خاطرنشان کرد: فهرست درختواره موضوعی به تفکیک تاریخ، جستجو در متن، جستجوی عبارت بعدی و قبلی،استفاده از فهرست کتاب، نمایش صفحات کتاب برای دسترسی سریع تر به صفحه دلخواه، امکان تهیه چاپ از متن کتاب  از امکانات این  نرم افزارمی باشد.

نرم افزار مکاسب

وی ادامه داد: نرم افزار درس خارج فقه مکاسب محرمه، مجموعه دروس معظم له است که طی سالهای 1363 الی 1365 تبیین گردیده و در سال 1373 تحت عنوان کتاب: انوار الفقاهه: کتاب التجاره، المکاسب المحرمه به چاپ رسیده است. در این نرم افزار صوت دروس به ترتیب موضوعات و تاریخ آن با انطباق بر مطالب کتاب ارائه شده است. همچنین کلیه امکانات کتاب خوان PDF از قبیل جستجو، یادداشت برداری، نشان گذاری و چاپ متن کتاب وجود دارد.

نرم افزار نکاح

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت  آیت الله مکارم  گفت: نرم افزار درس خارج فقه نکاح نیز  مجموعه دروس معظم له می باشد که طی سالهای  1378 الی 1385 تبیین گردیده است. در این نرم افزار متن پیاده شده دروس با قابلیت رونوشت برداری ضمیمه هر جلسه شده و در اختیار طلاب و پژوهشگران علوم اسلامی قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha