چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی- نشست طلاب جامعة المصطفی گرگان

حوزه/ دنیا، عالِم با سوادی می خواهد که بتواند دانش خود را منتقل کند، موفقیت در این موارد، امری دور و نشدنی نیست، بلکه نیاز به همت و انگیزه ای دارد که طلاب در خود ایجاد می نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، امروز با حضور در مراسم «صبح معنوی» طلاب مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی جامعة المصطفی گرگان گفت: جهان کنونی آماده پذیرش اسلام و آموزه های حیات بخش آن است و تنها دینی که در بین ادیان الهی خداوند اراده نموده است تا جهانی شود، دین مبین اسلام است.

وی افزود: احکام و آیات دین اسلام به گونه ای تشریع شده که قابلیت انطباق با شرایط جدید جوامع بشری و همچنین شرایط متفاوت ملت ها در گستره کره زمین را دارد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در ادامه گفت: وعده خداوند این است که مومنین حاکمان زمین باشند، اما این نشر و اشاعه به اجبار صورت نمی گیرد بلکه به دست بندگان صالح خداوند و اسباب آن واقع می شود.

وی با شاره به اهمیت نشر و تبلیغ، تصریح کرد: طلاب وارثان پیامبران هستند و وارث پیامبر بودن نیز معنایی جز وارث رسالت پیامبر بودن ندارد.

حجت الاسلام زمانی در ادامه افزود: در دنیا سه دایره جمعیتی «امت اسلامی»، «پیروان ادیان آسمانی دیگر» و «پیروان ادیان بشری» وجود دارد که طلاب باید خود را برای آنها آماده کنند و با همت و صبر به هدفی که برای آن در حال تحصیل هستند و خداوند ما را به آن مامور نموده، برسند.

وی در ادامه به ذکر پنج توصیه مهم به طلاب پرداخت و افزود: طلاب باید «دروس حوزوی خود را قوی بخوانند»، «توانمندی های قرآنی خود را مانند حفظ، تجوید و تفسیر تقویت نمایند»، «جامعیت علمی داشته باشند»، «زبان های بین المللی خود را تقویت کنند» و « با مکاتب و مذاهب عالم آشنا باشند».

معاون بین الملل حوزه های علمیه در ادامه تصریح کرد: دنیا، عالِم با سوادی می خواهد که بتواند دانش خود را منتقل کند، موفقیت در این موارد، امری دور و نشدنی نیست، بلکه نیاز به همت و انگیزه ای دارد که طلاب در خود ایجاد می نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha