سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حکومت آل سعود گفتند: شما فرض کنید که بتوانید یمن را گرفته و حکومتی تشکیل دهید؛ آیا می توانید در کشوری که این همه جنایت و خرابکاری انجام دادید، حکومت کنید؟ این حرکت آنان، جز جنون ناامیدی نام دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با تقدیر از عزاداران حسینی، اظهار داشتند: از ملت بیدار و هوشیار ایران که عزاداری امام حسین(ع) را به نحو احسن انجام داده و برنامه های آبرومندی داشته اند، تقدیر و تشکر می کنیم.

*ورزشگاه آزادی تبدیل به حسینیه عزاداری شد

ایشان ادامه دادند: در کربلای معلی 6 میلیون زائر برای زیارت حضرت حضور داشته و حتی ورزشگاه آزادی ایران نیز تبدیل به حسینیه شده و مراسم عزاداری مناسبی انجام پذیرفته است که جای تشکر دارد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بحمدلله در داخل کشور هیچ حادثه ناگواری در داخل کشور نداشته؛ اما کوردلان تکفیری در افغانستان و پاکستان به برخی از جلسات حمله کرده و عده ای را شهید و زخمی کردند.

*بنابر روایات، دشمنان ما جزو احمقان هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که بنابر روایات، دشمنان ما جزو احمقان هستند، خاطرنشان ساختند: گردآمدن 6 میلیون زائر در کربلا، بی سابقه یا کم سابقه بوده و چند هفته دیگر نیز مراسم اربعین حسینی را خواهیم داشت؛ این کوردلان بیایند و تماشا کرده و بدانند که هرچه فشارهایشان بیشتر شود، توجه مردم به مراسم أباعبدالله پررنگ تر خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: امسال مراسم شیرخوارگان حسینی در 42 کشور جهان انجام شده است که بسیار مهم بوده و در لندن نیز مراسمات عزاداری و دسته جات مهمی برگزار شده که دیدنی بوده است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: این احمق ها نمی فهمند که هرچه فشار بیشتری بیاورند، عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) بیشتر و هیچ ابایی از شهادت در این راه نخواهند داشت.

معظم له یادآور شدند: این افراد، دیوانه وار حمله کرده و بی گناهان را به خاک و خون می کشند؛ اما نتیجه معکوس می گیرند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به حمله آل سعود به یمن اشاره کردند و گفتند: حمله آل سعود به مجلس عزاداری در یمن و به خاک و خون کشیدن 700 نفر در این کشور، حمله ای بی سابقه در مقابل چشمان مراکز جهانی مدافع بشر بوده که تقریبا سکوت کرده و اگر برخی محکوم کردند، به صورت لفظی بوده و از کنار آن گذشتند.

*حملات آل سعود به یمن ، جنون ناامیدی است

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که این گونه حملات از جنون ناامیدی است، اظهار داشتند: آل سعود از آینده خود ناامید بوده و یکی از حالات ناامیدی، جنون است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: یک سال و نیم است که آل سعود در یمن جنایت کرده؛ اما مردم این کشور مصمم تر از گذشته بوده و به راه خود ادامه می دهند.

*سوال  از حکومت آل سعود!

این استاد برجسته حوزه خطاب به حکومت آل سعود خاطرنشان ساختند: شما فرض کنید که بتوانید یمن را گرفته و حکومتی تشکیل دهید؛ آیا می توانید در کشوری که این همه جنایت و خرابکاری انجام دادید، حکومت کنید؟ آیا مردم شما را می پذیرند؟ آیا هیچ دیوانه ای این احتمال را می دهد؟ پس چرا ادامه می دهید؟؛ این حرکت آنان، جز جنون ناامیدی نام دیگری ندارد.

این مفسر قرآن کریم در پایان تصریح کردند: امیدواریم مردم یمن، بحرین، سوریه و عراق آینده خوبی در انتظار شان باشد و روسیاهی برای حامیان گروه های تکفیری همچون آمریکا و انگلیس خواهد ماند و از خدا می خواهیم هرچه زودتر شر این اشرار را از سر جهان اسلام و عالم بشریت رفع بفرماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha