یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بحرین

حوزه/ امروز دوشنبه حملات جدیدی به مناطق مختلف بحرین صورت گرفت و تعدادی از شهروندان در تهاجم نیروهای آل خلیفه به منازل و ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان آن، بازداشت شدند. انقلابیون نیز به تظاهرات و فعالیت های خود ادامه می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» امروز دوشنبه حملات جدیدی به مناطق مختلف بحرین صورت گرفت و تعدادی از شهروندان در تهاجم نیروهای آل خلیفه به منازل و ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان آن، بازداشت شدند.

در شهرک "الدیه" نیروهای خلیفی امروز صبح به منزل "محمد جعفر المؤمن" یورش بردند و او را ربوده و به مکان نامعلوم منتقل کردند. همچنین کودکی به نام "حسن محمد تقی" بعد از هجوم به منزل بازداشت شد. در شهرک دیگر شخصی به نام "رائد العم" به دلایل نامشخصی بازداشت شد. جوان دیگری به نام "سلمان سید نور" از ساکنان شهرک کرانه بعد از اینکه به اتهام واهی تجمع از سوی دادگاه خلیفی محکوم به شش ماه زندان شده بود، بازداشت شد.

در کنار بازداشت های پی در پی، تظاهرات و فعالیت های مردمی در مناطق مختلف بحرین ادامه دارد؛ بدین صورت که شهروندان بحرینی اقدام به راه اندازی یک فعالیت هفتگی به اسم "انقلاب محراب" و برگزاری نماز جماعت در تعدادی از مکان های مساجدی که توسط آل سعود و آل خلیفه ویران شده، کرده اند.

در شهرک "الدیه" تظاهرات گسترده ای تمامی خیابان ها را در برگرفت و تظاهر کنندگان شعارهایی را مبنی بر دعوت به سقوط رژیم  و تعیین سرنوشت ملت سر دادند. همچنین تظاهرکنندگان شعارهایی علیه جنایت ها و تجاوزاتی که رژیم آل خلیفه در حق مردم مرتکب شدند، فریاد زدند و به شهدا و بازداشت شدگان در زندان رژیم اعلام وفاداری و تعهد کردند.

تجمع مردمی کنار منزل شیخ عیسی قاسم

در همین راستا تجمع مردمی گسترده در پیرامون منزل آیت الله عیسی قاسم در شهرک محاصره شده ی "الدراز" ادامه دارد و اجتماع کنندگان از اقشار و سن های مختلف، تصاویر آیت الله قاسم را در دست دارند و شعارهایی را در رد بازداشت و محاکمه وی سر می دهند. هم چنین تظاهراتی در محل تجمع به راه افتاد و حاضران بر ایستادگی خود در همبستگی با آیت الله قاسم و آمادگی برای مقابله با برنامه های ظالمانه آل خلیفه تاکید کردند.  غروب امروز تظاهراتی در این شهرک با دعوت جوانان "الداراز" با شعار "تجدید بیعت" به راه خواهد افتاد.

در زمینه میدانی نیز گروه های انقلابی یک سری عملیات را در تعدادی از محورها و خیابان ها اجرا کردند؛ به گونه ای که تظاهرکنندگان، گروهی از نیروهای آل خلیفه در شهرک "کرزکان" عقب راندند و تدوام بازداشت ها و حملات را محکوم کرده و با لاستیک های آتشین خیابان های اصلی را بستند.

همچنین در شهرک "الدیر" درگیری شدیدی بین تظاهرکنندگان و نیروهای خلیفی صورت گرفت و تظاهرکنندگان در شهرک "المعامیر" در میدان این شهرک لاستیک ها را آتش زدند و بر گزینه مقاومت در برابر برنامه های ظالمانه آل خلیفه علیه ساکنان اصلی بحرین و پایداری در همبستگی با آیت الله قاسم تاکید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha