جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخست وزیر انگلیس و پادشاه بحرین

حوزه/ یک نماینده مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور از وی خواست در جلسه خود با پادشاه بحرین، مسائل مربوط به حقوق بشر بحرین را بررسی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "مارگارت فریر" نماینده مجلس عوام انگلیس در نامه ای به "ترزا می" نخست وزیر انگلیس از وی خواست تا در جلسه خود با "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین، مسائل مربوط به حقوق بشر بحرین را بررسی کند.

وی در این در این نامه از نخست وزیر خواسته تا تجاوزات صورت گرفته در حقوق بشر بحرین را مورد توجه قرار دهد و آن را بررسی کند. وی از اینکه به صورت علنی سخنی از این نشست از سوی دولت منتشر نشده ابراز نگرانی کرد و اصرار ورزید تا نخست وزیر این پرونده را در نشستش با پادشاه بحرین مورد بحث و بررسی قرار دهد.

"فریر" در این نامه به برخی تجاوزات اشاره کرده است از جمله دستگیری و محاکمه "نبیل رجب" و از اینکه وزارت خارجه انگلیس هنوز آزادی وی را درخواست نکرده ابراز ناراحتی کرد.

وی اشاره کرد: دستگیری "نبیل رجب" موج گسترده ای از تجاوزات به حقوق بشر را در بحرین از آغاز سال 2016 به راه انداخته است. از جمله این تجاوزات؛ لغو تابعیت حداقل 300 شهروند، منحل ساختن جمعیت وفاق اسلامی بحرین و مصادره کردن اموال آن، زندانی کردن شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت از سال 2014، زندانی کردن تمامی رهبران برجسته مخالف است. که دولت انگلیس باید فورا درخواست آزادی آن ها را صادر کند.

* حکومت باید بفهمد لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم آتش اعتراضات را شعله ور می‌کند

این نماینده مجلس عوام انگلیس گفت: پنج تن از گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد بر این امر واقف بودند که دولت بحرین اقدام به آزار و اذیت، ظلم و شکنجه برنامه ریزی شده علیه شهروندان شیعی از جمله علمای دینی کرده است. حکومت باید بفهمد که لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم که از علمای برجسته بحرین است، آتش اعتراضات و درگیری ها را شعله ور می کند.

فریر با تاکید بر اینکه اوضاع حقوق بشر در بحرین رو به وخامت است به نخست وزیر گفت: دولت هیچ اقدام جدی در جهت نگرانی های موجود در حقوق بشر بحرین نداده است که دلالت بر بررسی این مسئله در نشست با پادشاه بحرین باشد.

خبر دیگر از بحرین حاکی است ده‌ها تن از فعالان بحرینی و حقوق بشر در اعتراض به سفر حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به انگلیس تجمع اعتراضی برپا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha