دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طرح جایگزین ضدتروریستی توسط شورای مسلمانان بریتانیا

حوزه/ مسلمانان بریتانیا در مخالفت با طرح برخورد با تروریسم دولت و با هدف رویارویی با معضل افراط‌گرایی در میان جوانان، اقدام به راه اندازی طرح جدید ضدتروریستی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، مسلمانان انگلستان در مخالفت با طرح برخورد با تروریسم ایجاد شده توسط دولت و با هدف رویارویی با معضل افراط‌گرایی در میان جوانان، اقدام به راه اندازی برنامه جدید ضدتروریستی کرده‌اند که از سال آینده آغاز به کار می‌کند.

این برنامه جدید ضدتروریستی که توسط شورای مسلمانان بریتانیا، نماینده 500 سازمان خیریه اسلامی، مدرسه و مساجد این کشور طراحی شده‌ است، به هدف جلوگیری از افراطی شدن جوانان مسلمان و همچنین به منظور اعلام مخالفت مسلمانان با طرح ضدتروریستی بحث برانگیز دولت بریتانیا راه اندازی شده است.

شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در انعکاس به خواسته‌های جامعه مسلمانان بریتانیا، گروه‌های مرتبط با سازمان ما طرحی برای رویارویی با چالش تروریسم ارائه داده‌اند. چالش واقعی هنگامی است که می‌بینیم خانواده‌های مسلمان از هم پاشیده و کودکان، مادران و پدران، کشور را برای رفتن به سوریه ترک می‌کنند.

طرح جدید به جای القای اسلام انگلیسی، قصد تمرکز روی عدم استفاده از خشونت دارد. یک منبع آگاه در این باره گفت: این صداها باید شنیده شوند، آن‌ها کسانی هستند که با دولت مخالف بوده و در عین حال ضدخشونت  می‌باشند.

طرح ضدتروریستی مسلمانان توسط رهبران اجتماعی، افسران بازنشسته پلیس، و پزشکان روان‌شناس داوطلب اداره خواهد شد.

طرح ضدتروریستی وزارت کشور انگلستان توسط مقامات پلیسی و امنیتی اجرا می‌شود. منتقدان بسیاری در انگلستان از جمله اعضای جامعه اسلامی معتقدند که طرح ضدتروریستی وزارت کشور انگلستان به منظور توقف هر گونه انتقاد علیه سیاست خارجی غرب ایجاد شده و دولت بریتانیا تنها حاضر به کار با کسانی است که سیاست‌هایش را به چالش نکشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha