شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زنان مسلمان به دلیل اسلام‌هراسی، محروم‌ترین گروه در بریتانیا هستند

حوزه/ عده‌ای از نمایندگان مجلس انگلستان از دولت خواستند تا طرحی برای پایان دادن به نابرابری‌ها در رابطه با زنان مسلمان خصوصا در مسئله بیکاری ارائه دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، عده‌ای از نمایندگان مجلس انگلستان از دولت خواستند تا طرحی برای پایان دادن به نابرابری‌ها در رابطه با زنان مسلمان خصوصا در مسئله بیکاری ارائه دهند.

کمیته زنان و برابری‌ها در مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: اسلام‌هراسی، کلیشه‌سازی، فرهنگ و سنن غربی و نبود الگوهای مناسب در جامعه بریتانیا سبب شده است که مسلمانان این کشور بالاترین سطح بیکاری را در میان گروه‌های مذهبی و قومیتی به خود اخصاص دهند.

در این گزارش با عنوان «فرصت‌های شغلی برای مسلمانان در انگلستان» که روز پنج شنبه توسط این کمیته منتشر شد، از دولت خواسته شده است تا سیاست‌های ویژه‌ای برای کمک به مسلمانان برای مقابله با مشکلات پیش رو در نظر بگیرند.

نمایندگان مجلس انگلستان اعلام کردند: به جای اینکه تمرکز دولت روی مشکلات زبانی از منظر مقابله با افراط‌گرایی باشد، که در حال حاضر اتفاق می‌افتد، تاکید باید بر روی چگونگی بهبود شانس زندگی جوامع محروم قرار بگیرد.

ماریا میلر رئیس این کمیته گفت: دولت معتقد است که تلاش‌هایی برای مقابله با مشکلات مسلمانان برای بدست آوردن مشاغل مختلف در پیش گرفته است اما تحلیل ما این است که تلاش‌های آنان با شکست روبرو شده است زیرا مسلمانان در میان سیاست‌های استخدامی دولت و سیاست‌های دولت برای مبارزه با افراط‌گرایی گیر افتاده‌اند.

گزارش نمایندگان مجلس نشان می‌دهد که مسلمانان در بریتانیا با بالاترین سطح بیکاری روبرو هستند و 41% از جمعیت مسلمانان از نظر اقتصادی غیرفعال هستند که این رقم در مقایسه با 21.8% جمعیت عمومی بسیار بالاست و دولت باید به این مسئله رسیدگی کند.

از دیگر سیاست‌های پیشنهادی، عدم استفاده از نام افراد در مصاحبه‌های استخدامی برای کارفرمایان، اختصاص بودجه به دفاتر مرکز کاریابی برای حمایت مالی هدف‌دار در نواحی با بالاترین رقم مسلمانان بیکار و خدمات شغلی اختصاص داده شده برای دانشجویان اقلیت‌های قومیتی در دانشگاه‌ها بودند.

زنان مسلمان بیشترین آسیب را از بیکاری می‌بینند

این کمیته همچنین اعلام کرد که زنان مسلمان بیشتر از همه با این مشکل روبرو بوده و 3 برابر در معرض آسیب از بیکاری هستند.

میلر در این باره گفت: این برای ما کاملا روشن شده است که زنان مسلمان بیشترین مشکل را برای مقابله با کلیشه‌ها چه در محل کار و چه در جامعه دارند. کارفرمایان نیز باید از وظایف قانونی‌شان در رابطه با تبعیض آگاه باشند خصوصا در رابطه با زنانی که به دلایل فرهنگی و مذهبی حجاب می‌پوشند.

فرح الهی، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در انگلیس از این گزارش استقبال کرده و گفت: اکنون زمان اقدام دولت است. زیرا دولت تنها از طریق منشور مبارزه با تروریسم مشروع نیست و این مسئله نیز جزء وظایف دولت می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha