یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استقبال از تجمع «نخستین ملاقات با یک مسلمان» در لندن

حوزه/ اعضای جامعه اسلامی شهر لندن روز گذشته در خارج از پارک ویکتوریا دور هم جمع شده و باجه «نخستین ملاقات با یک مسلمان» را مستقر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، اعضای جامعه اسلامی شهر لندن روز شنبه در خارج از پارک ویکتوریا جمع شده و باجه‌ای با عنوان «نخستین ملاقات با یک مسلمان» را مستقر کردند.

تامارا السید 28 ساله در این باره گفت: من تصمیم گرفتم این تجمع را برگزار کنم تا جامعه را درباره مسلمانان آگاه کرده و درباره ضرورت توقف اسلام‌هراسی اطلاع رسانی انجام دهیم.

او در ادامه می‌گوید: بیش از 100 نفر امروز به اینجا آمدند و بیش از 50 نفر از آنان وقت گذاشته، با مسلمانان به گفتگو پرداخته و در کنار آن‌ها شیرینی و کلوچه خوردند و یک بطری آب رایگان دریافت کردند. مردم گروه گروه به اینجا آمدند تا با ما صحبت کرده و از ما تشکر کنند. حتی یکی از افسران پلیس اتومبیل خود را پارک کرد و برای تشکر از ما به اینجا آمد زیرا به نظرش این ایده فوق العاده می‌آمد.

برپایه این گزارش به نقل از lfpress.com، درپی برخوردهای اسلام‌هراسی اخیر در لندن و گفته‌های دونالد ترامپ درباره منع ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا، السید از مردم و غیرمسلمانان لندن می‌خواهد تا هر سئوالی که دارند درباره اسلام بپرسند.

مارلون براون که همراه با دوستانش در کنار باجه مسلمانان ایستاده می‌گوید: ما تابلوی آن‌ها را دیده و تصمیم گرفتیم اینجا بایستیم. هم شیرینی و کلوچه خوردیم و هم درباره مسلمانان اطلاعات کسب کردیم که هر دو عالی بود.

بعضی از سئوالاتی که مردم می‌پرسیدند بسیار ساده بود. برای مثال آیا مسلمانان حضرت مسیح را قبول دارند؟ جهاد چیست و کلمه الله در زبان انگلیسی چه معنایی دارد؟

برخورد اسلام‌هراسی در گردهمایی

هرچند گردهمایی در مجموع موفقیت آمیز بود اما به گفته السید  این تجمع دوستانه با یک برخورد تاسف بار اسلام‌هراسانه خدشه دار شد. این اتفاق زمانی افتاد که مردی با فریادها و جملات رکیک به سمت آنان آمده و گفت: برگردید به همان جایی که از آن آمده‌اید!

السید که اهل ویندزور در جنوب انگلستان است، می‌گوید: او جملات توهین آمیز و رکیکی به زبان آورد که من حتی قادر به تکرارشان نیستم. من انتظار داشتم که مردم در مقابل این فرد ایستاده و جواب او را بدهند ولی آن‌ها کاری نکردند!

السید  می‌گوید که قصد دارد در ماه سپتامبر نیز گردهمایی مشابهی در انگلیس برگزار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha