شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری جشنواره اسلامی در لندن و دعوت از پیروان ادیان مختلف

حوزه/ مسلمانان لندن در جشنواره ویژه‌ای که امروز برگزار می‌شود، مردم شهرشان را دعوت کرده‌اند تا شناخت بهتری از فرهنگ، سنت‌ها و باورهای دینی آن‌ها بدست آورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از aboutislam.net، مسلمانان لندن در جشنواره ویژه‌ای که امروز 14 آگوست برگزار می‌شود، مردم شهرشان را دعوت کرده‌اند تا شناخت بهتری از فرهنگ، سنت‌ها و باورهای دینی آن‌ها بدست آورند. در این مراسم تمامی مردم با اعتقادات و باورهای دینی مختلف می‌توانند شرکت کرده و در محل ساخته شدن مرکز اسلامی جدیدی که قرار است به زودی در پایانه جنوبی شهر لندن ساخته شود برگزار خواهد شد.

این مرکز اسلامی که گلستان نور نام دارد 5.2 هکتار وسعت داشته و دارای سالن‌ همایش‌ها، سالن مهمانی، فضاهای تفریحی، محل برگزاری نماز جماعت و دیگر خدمات اجتماعی است. مسلمانان توانسته‌اند در یک جشن خیریه تقریبا 4 میلیون دلار برای ساخت این مرکز جدید جمع آوری کرده و در یک مهمانی شام در تابستان نیز 700 هزار دلار دیگر برای ساخت مسجد بدست آورند. پروژه ساختن مسجد که 4 سال پیش آغاز شده است در بهار سال آینده به مرحله ساختمان سازی خواهد رسید.

ایجاد پل میان مسلمانان و غیرمسلمانان

به گفته آیا القرینی یکی از برگزارکنندگان این جشنواره، هدف از راه اندازی این گردهمایی تلاشی برای ایجاد پل ارتباطی میان جوامع اسلامی و غیراسلامی و مقابله با سوءتفاهمات ضداسلامی در رسانه‌ها است.

القرینی در این باره می‌گوید: این یک گردهمایی اجتماعی است که افراد مختلف جامعه را صرف نظر از دین و فرهنگ‌شان دور هم جمع می‌کند. میان مسلمانان و دیگر اجتماعات فاصله‌ای وجود دارد و هدف برداشتن این فاصله است.

ایمان الهیلس یکی از دیگر برگزارکنندگان جشنواره می‌گوید: فقط به این دلیل که مسلمانان این مرکز را می‌سازند به این معنا نیست که تنها مسلمانان می‌توانند از آن استفاده کنند. هر کسی که باشید و هر پیشینه‌ای که داشته باشید به شما در این مرکز اجتماعی جدید خوش آمد گفته می‌شود. هدف ما این بوده که بر روی دعوت از همه از جمله افراد با فرهنگ‌های مختلف در شهر لندن تاکید داشته باشیم.

الهیلس در ادامه گفت: سال گذشته 1 هزار و 500 نفر در فستیوال مشابهی شرکت کردند و انتظار می‌رود که امسال تعداد شرکت کنندگان دو برابر شود.

 

در این جشنواره اسلامی گروه‌های مذهبی و فرهنگی نیز از کشورهای سومالی، پاکستان و سوریه غذاها و لباس‌های سنتی‌شان را به نمایش می‌گذارند. داوطلبان مسلمان آگهی‌های شرکت در این جشنواره را در محله‌ها، رستوران‌ها و محل‌های کسب و کار توزیع کرده، همچنین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha