پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر رصد فضای مجازی در حوزه و پاسخگويي مستمر و مستدل به شبهات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه، در مشهد با اشاره به ضرورت دشمن شناسی و استفاده از فرصت فضای مجازی در عرصه تبیین و تبلیغ فراگیر معارف اسلام ناب، تصریح کردند: تشکیل اتاق رصد فضای مجازی در حوزه، و پاسخگويي مستمر و مستدل به شبهات از ضرورت هاست.

ایشان تصریح کردند: دشمن از حمله نظامي ناامید است و تمام سعی خود را در فضای مجازی بکار گرفته تا با ایجاد شبهه، در کمترین زمان، بیشترین استفاده را ببرد و در عرصه های گوناگون ورود پیدا کند.

این مرجع تقلید به خطر جریان های انحرافی و لزوم مقابله با این جریان ها نیز اشاره کردند و افزودند: امروز وجود تشیع لندنی، تسنن آمریکایی و جریان های تکفیری از مشکلات اساسی جهان اسلام است و باید با وحدت در مقابل آنها ایستاد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که عربستان نسبت به ایران اسلامی خباثت دارد، یادآور شدند: آل سعود دست پرورده و مهره آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

معظم له در ادامه با بیان این که مدرسین باید بدانند که فقط درس و بحث و نوشتن کافی نیست، تصریح کردند: باید آنچه را در صفحات کتب بزرگان نوشته شده، به عرصه زندگی آورد و بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی برای مردم بیان شود، چون در مسائل مربوط به اسلام مرز جغرافیایی معنا ندارد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان، حمایت از نظام اسلامی با حفظ استقلال کامل حوزه را ضروری خواندند و گفتند: نظام اسلامی و ولایی برخاسته از حوزه است، لذا باید از آن صیانت کرد، البته حوزه به هیچ وجه وابسته به دولت نبوده و نباید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مجمع، رهنمودهای ارزشمند و گرانسنگ مراجع عظام و بزرگان را بسیار راهگشا دانست.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha