چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه /حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: ظرفیت عظیم معنوی مشهد مقدس از ذخائر جهان اسلام و پشتوانه ای محکم برای مردم عزیز کشورمان و مسلمانان جهان است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و پیرامون همکاری در موضوعات گوناگون علمی، فرهنگی صحبت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، در این دیدار ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت همچنین انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی از طرف مقام معظم رهبری ، گزارش مختصری از نحوه شکل گیری مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فعالیت های صورت گرفته ارائه دادند.

وی مجمع عمومی جامعه مدرسین را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانستند که محقق و در راستای منویات معظم له و سایر مراجع عظام تقلید، رئوس فعالیت های خود را تنظیم و اجرا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ضمن اشاره به معرفی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ گفت: ظرفیت عظیم معنوی مشهد مقدس از ذخائر جهان اسلام و پشتوانه ای محکم برای مردم عزیز کشورمان و مسلمانان جهان می باشد که در این رابطه می توان در امور علمی و فرهنگی از ظرفیت اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین بهره گیری کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قم در بخش پایانی سخنانشان ضمن بیان لزوم برنامه ریزی و اجرای صحیح آن در راستای ارتقاء و تعالی فرهنگ معنوی و مذهبی کشور در تمام ابعاد و اقشار بیان داشت: مجمع عمومی جامعه مدرسین این آمادگی را دارد که در اموری که لازم است و تولیت صلاح می دانند به یک برنامه منظم در امور مذهبی و فرهنگی در کنار مسئولین محترم آستان قدس رضوی یار و یاور آنها باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، محور های یازده گانه ای را که قبلا از طرف هیئت رئیسه مجمع عمومی مورد بحث واقع شده بود را طرح و توضیحات مربوط به هر کدام را ارائه داد.

عضو هئیت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همکاری اساتید  حوزه علمیه قم در تهیه و تدوین و دانشنامه امام رضا (ع)، تدریس اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مشهد مقدس و استفاده از فرصت تعطیلات تابستان حضور حداکثری طلاب و فضلا کشور در مشهد مقدس جهت بهرمندی از فضای معنوی مشهد الرضا (ع)، حضور و سخنرانی اساتید برجسته حوزه علمیه قم در حرم مطهر امام رضا (ع)، کمک و یاری اساتید حوزه علمیه قم در ارتقا و توفیق برنامه های معنوی مذهبی و علمی مربوط به پایتخت فرهنگی جهان اسلام، برگزاری اجلاسیه اساتید قم و مشهد در مشهد مقدس هماهنگی و برنامه ریزی برای اساتید محترم حوزه علمیه قم جهت فرصت مطالعاتی در زمینه های گوناگون و دیگر موضوعات را از اهم موضوعاتی دانست که می توان با همکاری و برنامه ریزی مناسب از ظرفیت و توان اساتید  حوزه علمیه قم در جهت پیشبرد و ارتقا برنامه های آستان قدس رضوی ، بهرمند شد.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی ضمن تاکید بر توان فکری و مدیریتی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود:  شرائط کنونی فرهنگی کشور اقتضا دارد که همه با همفکری و همدلی با برنامه منسجم و هدفمند در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی همتی عالی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha