یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی

حوزه / معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی به اطعام نیازمندان مناطق محروم كشور در ایام دهه كرامت اشاره كرد و گفت: همزمان با روز ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا(عليه السلام)، سفره اطعام رضوی در ۲۵۰ شهرستان و ۸۰۰ نقطه با ۶۰۰ هزار اطعام پهن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری که در معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبيين اقدامات و تشريح برنامه‌هاي اين معاونت در امدادرساني به محرومان پرداخت و مهمترين رسالت معاونت امداد مستضعفان را تحقق مطالبات رهبري درباره موضوع خدمت رساني به محرومان خواند و تصريح كرد: موضوع خدمت به محرومان و نيازمندان علاوه بر اينكه از مباني دين مبين اسلام است، جايگاهي رفيعی در نظام مقدس اسلامي دارد و اگر اين موج كمك‌رساني به محرومان در سراسر كشور اشاعه يابد، قطعا ارتقای اعتماد عمومي و تحكيم پايه‌هاي نظام مقدس اسلامي را در پي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه امروز مسئله امدادرساني به محرومان در آستان قدس رضوي با يك انسجام ويژه در حال پيگيري است، تصريح كرد: معاونت امداد مستضعفان از هيچ تلاشي برای گره گشايي از مشكلات محرومان دریغ نخواهد كرد، اما بايد توجه داشت كه بارگاه منور رضوي تنها مجموعه مسئول در قبال محرومان در كشور نيست. رفع فقر و محروميت در جامعه در گروي سياست‌هاي كلان اقتصادي دولت است و آستان قدس رضوی در عرصه كمك رساني به محرومان با بهره از ظرفيت‌هاي معنوي و هم افزايي خيرين، به سازمان‌هاي مسئول كمك رساني خواهد كرد.

خاكسار با تاكيد بر اين مطلب كه معاونت امداد نه به دنبال موازي كاري با ديگر سازمان‌هاست و نه مي خواهد جايگزين ارگاني شود، خاطرنشان كرد: مسئوليت اساسي در خدمت به محرومان برعهده نهادهايي است كه در اين زمينه وظايف قانوني دارند، لذا تمامي درخواست‌ها و طرح مشكلات مردمي بايد از طريق اين مراكز پيگيري شود و آستان قدس رضوي نيز امداد رساني‌هاي خود را به واسطه سازمان‌هاي امداد رسان رسمي كشور انجام خواهد داد.

وي منابع مالي معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوي را بسيار مختصر توصيف كرد و افزود: در حوزه امدادرساني تلاش آستان قدس رضوی، بهره از ظرفيت‌هاي معنوي بارگاه منور رضوي و انسجام بخشيدن به ظرفيت‌هاي مردمي براي خدمت به نیازمندان است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، از حضور خادمان پزشکی در 12 منطقه محروم مشهد خبر داد و گفت: در دهه کرامت رضوي با همکاری جامعه بسيج پزشكي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حمایت معنوی آستان قدس رضوی، گروه‌هاي پزشكي به 12 منطقه محروم مشهد مراجعه می کنند و خدمات درمانی و ارائه دارو را به صورت كاملا رايگان در اختيار نيازمندان قرار مي‌دهند.

خاكسار درباره «طرح ضامن آهو» نيز توضيح داد: طرح «ضامن آهو» که برای آزادی زندانیان غیر عمد برگزار می‌شود، امسال جدی‌تر و قوی‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد و منحصر به دهه كرامت نمي‌شود، بلكه در طول سال ادامه خواهد داشت كه اميدواريم حضور معنوی، همراهی و حمایت آستان قدس رضوي، کمک‌های بیشتر مردم را براي اين امر خير جلب كند.

وی از توزیع هزاران بسته كمك‌هاي غذایی به عنوان يكي ديگر از اقدامات معاونت امداد مستضعفان ياد و خاطرنشان کرد: تاکنون 30 هزار نفر در طرح «زائران مهر درخشان رضوی» به‌عنوان زائر اولي‌ به مشهد مقدس مشرف شده اند كه در اين بخش نيز عمده‌ای كمك‌ها و ارائه خدمات را خیرین مردمی بر عهده دارند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، با بیان اینکه 6 هزار نامه تاکنون به آستان قدس  رسیده، گفت: عملی کردن تمامی درخواست ها، نه در توان و نه مربوط به آستان قدس است، اما با اين وجود تمامي نامه‌هاي ارسالی پاسخ داده مي‌شود كه اين پاسخ‌ها عموما در مقام مشاوره و راهنمایی است که اين نيز با کمک‌ خادمین افتخاری انجام می‌شود.

وي در ادامه به اطعام نیازمندان مناطق محروم كشور در ایام دهه كرامت اشاره كرد و گفت: همزمان با روز ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا(عليه السلام)، سفره اطعام رضوی در 250 شهرستان و 800 نقطه با 600 هزار اطعام پهن خواهد شد.

خاكسار در بخش پایاني سخنان خود به تشریح طرح «خادمین رضوی» پرداخت و تصریح کرد: در اين طرح هر فردي در هر جاي اين كره خاكي باشد، مي‌تواند به جرگه خادمان بارگاه منور رضوي بپيوندد و منشاء خيري براي عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) باشد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي اضافه كرد: در دوره جدید و پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سمت تولیت آستان قدس رضوی و خصوصاً نظر به مفاد حکم انتصاب ایشان از سوی رهبري معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای که تأکید ویژه‌ای بر رسیدگی و خدمت به مستمندان و توجه بر احوال محرومان شده، این زمینه فراهم شده تا عموم علاقه‌مندان و آرزومندان خدمت به بارگاه منور رضوی، بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و سایر نقاط محروم بیابند.

وي گفت: این طرح هم‌اکنون در 3 استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی صورت می‌گیرد و تاکنون 2 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha