پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حلقه معرفت - مشهد

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ۳۵۰ حلقه معرفت در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با بیان اینکه حلقه های معرفت نشست‌های بسیار صمیمی و پرباری است که در آن گفت و گوی چهره به چهره و پرسش و پاسخ آزاد با حضور استادان مجرب حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این نشست‌ها موضوعات مختلفی همچون احکام، عقاید، تربیت دینی، طب المعصومین(ع)، جامعه دینی و .... مطرح می‌شود و در طول جلسه پرسش و پاسخ‌ها به دقت مورد کاوش قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: شکل برگزاری حلقه‌های معرفت بدین گونه است که زائران گرداگرد استاد حلقه می زنند و در فضایی کاملاً صمیمی سؤالات و شبهات دینی خود را مطرح می‌کنند، این امر سبب شده است تا زائران استقبال بسیار خوبی از این جلسات داشته باشند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در ایام سال روزانه 14 حلقه معرفت در اماکن زیارتی حرم مطهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ایام دهه کرامت حضرت رضا(ع) روزانه 35 حلقه معرفت در اماکن زیارتی حرم مطهر رضوی برگزار می­شود.

وی افزود: سه جلسه از این حلقه‌های معرفت با نام جوانه‌های معرفت در حاشیه حلقه های معرفت خواهران برگزار می‌شود، تا بانوانی که قصد دارند در این حلقه ها شرکت کنند، بتوانند بهره بیشتری را ببرند.

وی با یادآوری اینکه طرح جوانه‌های معرفت از تابستان 91 آغاز به کار کرده است، بیان کرد: در این طرح کودکانی که به همراه‌ والدین‌شان در حرم مطهر رضوی حضور پیدا کرده‌اند، تعالیم و پیام های دینی را آموزش می‌بینند و از جمله مواردی که می‌آموزند، آداب زیارت و داستان‌هایی ازحضرت رضا(ع) است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه حلقه معرفت ویژه خواهران در دو نوبت در رواق های دارالاجابه و دارالحجه برگزار می شود، یادآور شد: خانم ها نیلچی زاده، خدایی، عطاررئوف، هوشیار، خیاطی، جزایری و اکرمی برخی از اساتید حلقه های معرفت ویژه خواهران هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha