جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پاسخ گویی شرعی حرم رضوی

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام دهه کرامت بیش از ۷۴ هزار نفر از خدمات اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: واحد پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت با حضور بیش از 250 نفر از طلاب دینی به صورت شبانه روزی، پاسخگوی مسائل شرعی زائران و مجاوران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود.

مهدی لسانی با اشاره به اینکه در دهه کرامت بیش از 22 هزار زائر و مجاور بارگاه منور رضوی به دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی مستقر در حرم مراجعه کرده‌اند، افزود: همچنین بیش از 54 هزار تماس تلفنی با سامانه ۳۲۰۲۰ از اقصی نقاط کشور برقرار شده که بنابر فتاوای مراجع به تمامی سؤالات، پاسخ صحیح ارائه شده است.

لسانی اعلام کرد: پاسخگویی به 5 هزار پیامک، بیان 160 احکام بین الصلاتین، 40 بیان احکام 20 دقیقه ای و برگزاری 10 جلسه فقه و زندگی از دیگر خدمات واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت به شمار می رود.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه دفاتر پاسخگویی آقایان در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، عنوان کرد: در صحن آزادی، رواق‌های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص بانوان مستقر است و برخی از این دفاتر به صورت شبانه روزی به زائران و مجاواران خدمات ارائه می دهند.

به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha