پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی، حوزه انقلابی را زمینه ساز ظهور خواندند و با تاکید بر ضرورت مجتهد پروری در حوزه، گفتند: برای رسیدن به فقاهت باید محضر استاد را درک کرد و آموزش از طریق نوار فایده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در ششمین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم و خراسان، در مشهد، به اوضاع منطقه اشاره کردند و گفتند: ما بر سفره انقلاب نشسته و نباید ساکت باشیم، به همین علت شناخت دشمن و آماده نگه داشتن مردم از سوی حوزویان از وظیفه امروز  حوزویان است.

ایشان با تاکید بر اینکه این انقلاب زمینه ای برای انقلاب حضرت مهدی(عج) است، با اشاره به ویژگی های رهبری آیت الله العظمی خامنه ای، اظهار کردند: همه حوزویان باید انقلابی باشند و این روحیه در همه کشور برقرار باشد و با حفظ این انقلاب، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شوند.

این مرجع تقلید، شناخت دشمنان را بسیار لازم دانستند و ابراز کردند: این انقلاب هدیه ای الهی است که باید با وحدت و نیز شناخت و مطالعه زمینه آن در قالب کتاب هایی چون صحیفه نور، وصیت نامه امام راحل و...، حفظ شود.

معظم له توجه به ارکان انقلاب را از دیگر اموری دانستند که باید در مسیر حفظ انقلاب مورد توجه باشد، ابراز داشتند: دین و اسلام ناب، مردم و ولایت سه رکن انقلاب محسوب می شوند.

ایشان درباره اهمیت حضور مردم و خدمت به آنان، یادآور شدند: امام(ره) مردم را به میدان سیاست آورده و به همین علت رژیم طاغوت درهم شکست.

حضرت آیت الله نوری همدانی، همچنین، شناخت و معرفی ثمرات، اهداف و آسیب های انقلاب را مرحله دیگر برای حفظ انقلاب دانستند.

معظم له با بیان اینکه برای نگهداری اسلام دو جبهه رزمی و عالمان دین از سوی پیامبر(ص) تشکیل شد، در تبیین اهمیت تلاش عالمان دین، گفتند: برخی عالمان قهرمان دو جبهه عرصه مبارزه و جنگ و تبلیغ و نشر دین بوده و خدمت های بسیار روشنی برای نگهداری دین انجام داده اند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استاد در تربیت طلاب تاثیرگذار است، ابراز کردند: طبق فرمایش امیرمومنان(ع)، اساتید باید خود را مجهز کنند و تربیت و تعلیم می بایست با دو جنبه عمل و اخلاق باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تخصص اساتید در فقه را مهم ارزیابی کردند و افزودند: فقه شیعه در دنیا منحصر است و اساتید نیز باید در این زمینه متخصص بوده تا گام های مهم و تاثیرگذاری بردارند.

ایشان با اشاره به اینکه هر یک از عالمان دینی از اساتید برجسته ای بهره برده اند، تصریح کردند: برای رسیدن به فقاهت باید در محضر استاد بود و آموزش از طریق نوار فایده ای ندارد.

معظم له یکی دیگر از امور مهمی که باید مورد توجه اساتید باشد را اخلاص، معنویت، درک توحیدی عمیق، تهجد و شب زنده داری عنوان و خاطر نشان کردند: اهل قلم و خطابه بودن یکی دیگر از کارهایی است که اساتید می بایست در تربیت شاگردان خود به این امر اهتمام گذاشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: اخلاق، اخلاص، معنویت و خدمت به مردم به عنوان شیوه پیامبران، ابزار حوزویان در مسیر هدایت و تبلیغ است.

گفتنی است، ششمین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه قم و مشهد فردا با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و سه شنبه با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha