شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه مسلمانان لندن

حوزه/ سخنگوی مسجد اسلامی لندن گفت: مسئله مربوط به باورهای مذهبی رادیکال نیست. بلکه در بسیاری از موارد شاهد جوانان افراط‌گرا با پیشینه‌های مشکلات خانوادگی و بیماری‌های روانی هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از lfpress.com، جامعه اسلامی لندن برای مبارزه با افراط‌گرایی از دولتمردان و آژانس‌های اجتماعی کمک خواسته است.

 نواز طاهر سخنگوی مسجد مسلمانان لندن روز جمعه درباره ملاقات با شهردار مت براون گفت: یکی از نتایج حوادث اخیر، ایجاد انگیزه برای نزدیک شدن سطوح مختلف دولت، مسئولین، آژانس‌های خدمات اجتماعی و سازمان‌های اسلامی است تا با کمک و همکاری یکدیگر فرآیند جدی‌تر و رسمی‌تری برای مقابله با جریان افراط‌گرایی در پیش بگیرند. مسئله اصلی این است که جوانان ما با مشکلات اجتماعی و سلامت روانی روبرو هستند. و افراط‌گرایی نیز یکی از این مشکلات بوده و نیاز به واکنش گسترده‌تری از سوی جامعه دارد. مسئله فقط به مذهب و باورهای مذهبی رادیکال مربوط نمی‌شود. بلکه در بسیاری از موارد و پرونده‌های مربوط به جوانان افراط‌گرا پیشینه‌های مشکلات خانوادگی و بیماری‌های روانی را شاهد هستیم. و این نشان می‌دهد که ما با مشکل وسیع‌تری روبرو هستیم.

طاهر در ادامه گفت: متاسفانه در جامعه ما هیچ راهکار، پروتکل یا برنامه‌ای اساسی برای مقابله با کسی که دیدگاه‌هایش رادیکال شده وجود ندارد.

علی چابهار هماهنگ کننده توسعه مسجد نیز با اعتقاد به اینکه باید به افراد رادیکال شده کمک کرد گفت: این مسئله فقط نباید در لندن انجام شود بلکه تمام منطقه به چنین کاری نیاز دارد. شعبات مختلفی لازم است و ارزیابی مسائل روان‌شناسی بسیار مهم هستند.

بیش از 1 هزار و 500 مسلمان در نماز جمعه این هفته مسجد اسلامی لندن شرکت کردند. در این نماز جماعت که به امامت جمال طالب، امام جمعه موقت مرکز اسلامی لندن خوانده شد، به پیوند خوردن جامعه در زمانه‌ای که تروریسم خواستار از هم گسیخته شدن روابط است، تاکید شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha