جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تصویب بودجه‌ برای نصب دوربین‌های مداربسته در اماکن مذهبی

حوزه/ پس از ثبت بدترین آمار جرایم نفرت‌‌محور در انگلستان، دولت این کشور بودجه‌ای را برای نصب دوربین‌های مداربسته در تمامی مکان‌های عبادت از جمله مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها در نظر بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از روزنامه تلگراف چاپ لندن، پس از ثبت بدترین آمار جرایم نفرت‌‌محور در انگلستان، دولت این کشور بودجه‌ای را برای نصب دوربین‌های مداربسته در تمامی مکان‌های عبادت از جمله مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها در نظر بگیرد. پس از موج حوادث نژادپرستی پس از همه پرسی انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا، و اختصاص بودجه 2.4 میلیون یورویی به جرایم نفرت‌محور، مکان‌های مذهبی می‌توانند درخواست بررسی امنیتی رایگان بدهند.

کشور انگلستان پس از رای‌گیری به ترک اتحادیه اروپا شاهد موج جدی از بیگانه هراسی و حوادث نژادپرستی بوده است. آمار و ارقام منتشر شده در روز جمعه نشان دادند که بیش از 6 هزار اتفاق و جرایم نفرت محور به پلیس انگلستان، والس و ایرلند شمالی در 4 هفته گذشته گزارش شده‌اند. بیشترین آمار حوادث نفرت‌محور، 289 پرونده و مربوط به 25 ژوئن، روز رفراندوم و اعلام خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بوده است. نوع اصلی خشونت‌های گزارش شده «خشونت فردی» بوده و شامل آزار و اذیت، مزاحمت، توهین‌های لفظی و دیگر رفتارهای اهانت آمیز بوده است.

امبر راد، وزیر کشور انگلستان با بیان اینکه قرار است اقدامات جدی و جامعی برای ریشه‌کنی جرایم نفرت محور در پیش گرفته شود، گفت: نفرت علیه هر اجتماع، نژاد یا مذهب، هیچ جایگاهی در جامعه ما ندارد و بایستی با جدیت با آن مبارزه شود.

در این میان در سال 2015 ، سرویس پیگرد سلطنتی انگلیس 15 هزار و 442 پرونده جرایم نفرت محور را در دست بررسی داشته که 4.7 درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

تازه ترین دردسر پلیس انگلستان: افزایش رفتارهای نژادپرستانه در کودکان

آمار جدید جرایم نژادی مربوط به کودکان زیر 10 سال نیز پلیس را نگران کرده است. آمار و ارقام جدید نشان می‌دهند که 138 کودک 10 ساله یا کوچکتر در سال گذشته رفتارهای نژادپرستانه و آزار و اذیت مذهبی از خودشان نشان داده‌اند که این آمارها نسبت به سال 2011 افزایش 97 درصدی نشان می‌دهد.

«جک دورمی» سخنگوی پلیس حزب کارگر در این باره گفت: افزایش اعمال نفرت محور توسط کودکان واقعا تکان دهنده است!

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که این قانون، ترفند دولت انگلستان برای نظارت بیشتر و کنترل اماکن مذهبی است که به بهانه مقابله با رفتارهای نفرت آمیز به اجرا  در خواهد آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha