پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازار خرید عید سعید فطر در انگلستان با کریسمس رقابت می‌کند

حوزه/ ناظران صنعت خرده فروشی بر این باورند که خرید و فروش عید فطر در سال جاری، می‌تواند با یک پرش منحصربه فرد، با فروش کریسمس در انگلستان رقابت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»ناظران صنعت خرده فروشی بر این باورند که خرید و فروش درجشن‌ها و مراسم پس از ماه مبارک رمضان و عید فطر در سال جاری می‌تواند با یک پرش منحصربه فرد با  فروش عید سال نوی مسیح و کریسمس در انگلستان رقابت کرده که یکی از دلایل آن نیز استقبال گردشگران خاورمیانه از این کشور است.

مسلمانان در سراسر جهان عید سعید فطر را جشن گرفته و به گفته گروه دیدگاه مصرف کنندگان وردپلی، خرده فروشان انگلیسی به ویژه آن‌هایی که در لندن زندگی‌ می‌کنند از این فرصت برای خرید و فروش استفاده می‌کنند.

برپایه این گزارش به نقل از retailgazette.co.uk، وردپلی همچنین پیش بینی کرده با نوسانات نرخ ارز به نفع خریداران خارجی که در پی عواقب خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوجود آمده، امسال خرید و فروش در عید فطر نسبت به سال‌های گذشته رکورد بشکند.

جیمز فراست مدیر ارشد بازاریابی وردپلی گفت: در ایام عید حس جشن گرفتن و شادی و نشاط در لحظه به مردم دست می‌دهد و در این ایام مغازه‌ها و فروشگاه‌های انگلستان شاهد حضور خریداران خصوصا توریست‌ها از ناحیه خلیج فارس هستند. به علاوه مردم در عید همراه با اعضای خانواده‌شان به سفر می‌روند و انگلستان همیشه مقصد محبوبی برای مردم خاورمیانه بوده است.

فراست در ادامه گفت: خرده فروشان و مغازه‌داران انگلیسی باید عیدفطر را به تقویم‌های خریدشان اضافه کنند.

فراست در ادامه گفت: فروشندگان باید اعیاد اسلامی را نیز به تقویم‌شان اضافه کنند، همانطور که اعیادی چون کریسمس و غیره را در تقویم‌ مشخص کرده‌اند. به علاوه فروشندگان لندن نسبت به سایر شهرهای کشورهای غربی از این جهت در مزیت قرار دارد که دلیل این مسئله تنها تعداد بالای توریست نبوده، بلکه به این جهت است که 12 درصد مردم لندن را نیز مسلمانان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha