شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمک مسلمانان انگلیس در ماه مبارک رمضان

حوزه/ نیک دونالدسون مدیر کمک‌رسانی در کمیسیون خیریه در انگلستان گفت: در ماه رمضان مسلمانان به طور تقریبی ۳۸ یورو در ثانیه کمک مالی به خیریه انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  برآورد انجمن موسسات خیریه مسلمانان در انگلستان نشان داد که به طور تخمینی مسلمانان این کشور در ماه رمضان امسال نزدیک به 100 میلیون یورو به امور خیریه کمک کرده‌اند.

یک دانشجوی حقوق آکسفورد و وکیل کارآموز نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته که براساس تخمین‌های زده شده مسلمانان انگلیسی در ماه رمضان امسال 100 میلیون یورو در امور خیریه مشارکت کرده‌اند.

در سرتاسر ماه مبارک رمضان سازمان‌های خیریه اسلامی برای ایجاد کمپین‌های کمکی به منظور حمایت از نیازمندان در سرتاسر دنیا اقدامات زیادی انجام دادند. فعالیت‌های خیریه مسلمانان در این ماه از جمع آوری، بسته بندی و توزیع مواد غذایی گرفته تا اهدای کمک‌های مالی، دادن افطاری دسته جمعی به پناهگاه‌ها و بسیاری دیگر بود. به گفته کمیسیون خیریه بعضی از مبالغ اهدایی فردی به 30 هزار یورو می‌رسید.

نیک دونالدسون مدیر کمک‌رسانی در کمیسیون خیریه در این باره گفت: در ماه رمضان مسلمانان به طور تقریبی 38 یورو در ثانیه کمک مالی به خیریه انجام داده‌اند. وقتی با سازمان‌های خیریه صحبت می‌کردم به من یادآوری شد که تمامی این کارهای خیریه متکی به سخاوت‌مندی مردم است. و هیچ یک از آنان اتفاق نمی‌افتد مگراینکه مردم تصمیم بگیرند پول و وقت خود را صرف کاری به جز خودشان بکنند.

دونالدسون در ادامه گفت: دیگر تلاش‌های مسلمانان انگلیس شامل دادن کیک به مردم در روز‌های یکشنبه گرم و طولانی تابستانی نیز بوده‌است، درحالی که داوطلبان مسلمان خودشان روزه بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌توانستند پروژه‌هایی را که به آن‌ها کمک می‌کنند از نزدیک ببینند زیرا بسیاری از کمک‌ها مربوط به کشورهای فقیر خارجی بوده است و این تحسین برانگیز است.

از سوی دیگر به گفته موسسه امداد اسلامی انگلستان، این سازمان توانسته است در ماه مبارک رمضان امسال به بیش از 1.2 میلیون نفر در 31 کشور بسته‌های غذایی توزیع کند. این درحالی است که سال گذشته موسسه امداد اسلامی انگلیس توانسته بود 8.7 میلیون یورو کمک مالی برای کشورهای فقیر جمع آوری کند و کمک‌های مالی ارسالی توسط این موسسه در رمضان امسال بیش از 9 میلیون یورو بوده است.                    

طبق آمار انجام شده در سال 2011، کشور انگلستان محل سکونت 2.8 میلیون مسلمان است. و نظرسنجی‌های سال 2013 نشان دادند که مسلمانان یکی از بزرگترین شرکت کنندگان در امور خیریه در انگلستان محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha