پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 عدم بررسی شکنجه زندانیان در بحرین توسط دفتر حقوق بشر انگلیس

حوزه/ سید الوداعی از موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین گفت: بازرسان حقوق بشر موسسه انگلیسی درباره شکنجه زندانیان بحرینی دروغ گفته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، چندین گروه حقوق بشر از موسسه نظارت بر نقض حقوق بشر که توسط وزارت امور خارجه انگلستان در بحرین تاسیس شده، شکایت کرده‌اند و این دفتر را به عدم بررسی اتهامات مخالفین دولت این کشور در خصوص گرفتن اعتراف زیر شکنجه متهم کرده‌اند. که در دو مورد اعترافات زیر شکنجه منجر به حکم اعدام شده است.

یک معیار کلیدی انتصاب بازرس به منظور بررسی موارد نقض حقوق بشر بوده است اما گروه‌های حقوق بشر معتقدند که دیده‌بان حقوق بشر انگلستان در بحرین موارد جدی از بدرفتاری و شکنجه را نادیده گرفته و آن‌ها را مورد بررسی قرار نداده است. از جمله  این موارد محمد رمضان، از مخالفین حکومت آل خلیفه است که در زیر شکنجه از او اعتراف گرفته شده و سپس به اعدام محکوم گردیده است.

هرچند گزارش دیدبان حقوق بشر در بحرین وجود شکنجه را انکار کرده، اما گزارش رسیده از سازمان حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی در بحرین نشان می‌دهد محمد رمضان پدر و دارای 3 فرزند که پیش از دستگیری مرتبا در تظاهرات‌های ضد آل خلیفه شرکت می‌کرده، مورد شکنجه قرار گرفته است. د

ر این گزارش آمده است: افسر نگهبان محمد را به اتاق دیگری برد و شروع به شکنجه او کرد. آن‌ها او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و بیشتر از همه روی سر و گوش‌های او ضربه می‌زدند. آن‌ها او را خائن لقب داده و به کشتن افسر پلیس متهم می‌کردند و زمانی که محمد این اتهامات را رد کرد، آن‌ها با خشونت بیشتری او را کتک زدند و این شکنجه به مدت 4 روز به طول انجامید. محمد سرانجام اتهامات را پذیرفت زیرا می‌خواست شکنجه‌ها به پایان برسد. او گفت که حاضر به امضای هر برگه یا اعترافی است.

سید الوداعی از موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین گفت: بازرسان حقوق بشر موسسه انگلیسی درباره شکنجه زندانیان بحرینی دروغ گفته‌اند.  تنها یک پاسخ متناسب با چنین فریبی باقی می‌ماند و اینکه سرمایه گذاری برای حمایت مالی چنین موسسه بی‌کفایتی قطع شود تا بیش از این به قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین آسیب وارد نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha