سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسین الدیهی

حوزه/ شیخ الدیهی گفت: ما با یک پروژه نسل کشی شیعه در بحرین روبرو هستیم و منحل ساختن جمعیت الوفاق در کنار حمله به اعتقادات مذهبی و بزرگان دینی مردم و علما، بخشی از این پروژه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی منحل شدن جمعیت الوفاق بحرین توسط دادگاه آل خلیفه در روز گذشته، شیخ حسین الدیهی جانشین شیخ علی سلمان در جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای گفت:

حکم دادگاه مبنی بر منحل کردن جمعیت الوفاق که امروز ( یکشنبه) توسط دادگاه اعلام شد، نشان دهنده منطق استبدادی حاکم بر بحرین و ناکارآمدی حکومت و نهادهای آن و رواج بی قانونی و دیکتاتوری در تمام مفاصل نظام می باشد.

وی افزود: نظام از آنجایی که در اقدام قانونی و سیاسی علیه الوفاق ناتوان بود، برای انتقام گرفتن از این جمعیت آن را منحل ساخت چون به خوبی می دانست که الوفاق نماینده اکثریت مردم بحرین است که 64 درصد از آراء رای دهندگان را در انتخابات 2006 و سال 2010 جلب کرد و این نسبتی است که نشان دهنده میزان محبوبیت الوفاق می باشد.

جانشین شیخ سلمان در الوفاق گفت: پوشیده نیست که یک درگیری واقعی میان نظام استبدادی حاکم بر کشور و جریان مردمی خواستار دموکراسی و عدالت و قانون وجود دارد و همین امر کشور را به لبه پرتگاه رسانده و جریان استبدادی کشور به بهانه های مختلف مانند تامین امنیت و اجرای قانون به خونریزی و خشونت روی می آورد و اکنون ما با یک پروژه نسل کشی شیعه در بحرین روبرو هستیم و منحل ساختن جمعیت الوفاق در کنار حمله به اعتقادات مذهبی و بزرگان دینی مردم و علما، بخشی از این پروژه است.

وی تاکید کرد: این حکم دادگاه بحرین بار دیگر از درستی نظر سازمان های حقوقی بین المللی خبر داد که گفته بودند دادگاه بحرین غیر مستقل و ترازوی آن خراب است و نظرات و احکام این دادگاه ها کاملا تحت تاثیر حاکمان است که تصمیمات استبدادی آنها را پوشش می دهد و دادگاه بحرین نشان داده که فقط آلت دست نظام می باشد.

الدیهی خاطر نشان کرد: مساله الوفاق و تمام مسائل سیاسی دیگر مطرح شده در دادگاه، از شرایط یک دادگاه عادلانه و منصفانه بهره ای نداشته و امروز نیز تشکیل جمعیت های سیاسی ممنوع شد و قانون اساسی ما بی رنگ و بو شد.

وی افزود: در چنین شرایطی سخن گفتن از دادگاه استیناف و تجدید نظر در این حکم، سخنی تکراری و بیهوده است زیرا دادگاه ها با درجات مختلفی که دارند، احکام تمام آنها از یک نقطه صادر می شود و تفاوت دادگاه های نمایشی، تاثیری در حکم صادر شده ندارد.

شیخ حسین الدیهی خاطر نشان کرد: جریان ملیِ خواستار دموکراسی هنوز در میان مردم باقی است و با وجود پر شدن زندان ها از هزاران انقلابی و بسته شدن بزرگ ترین جمعیت سیاسی و تمام جنایت های دیگر نظام، باز هم مردم ایستاده اند و بر خواسته های خود تاکید دارند و تمام این اتفاقات تاثیری در عزم و اراده مردم بحرین ندارد، بلکه موجب افزایش اراده و پافشاری آنها بر خواسته های بر حق خود خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha