جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 387183
۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
ساخت مسجد جدید یورک انگلستان

حوزه/ افتتاحیه مسجد جدید شهر یورک انگلستان به صورت روز درهای باز، عصر یکشنبه برگزار خواهد شد و مردم شهر اعم از مسلمان و غیرمسلمان برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از یورک پرس، فاز اول ساخت مسجد جدید شهر یورک انگلستان به پایان رسیده و مردم سراسر شهر – از مسلمان و غیرمسلمان - برای شرکت در افتتاحیه بزرگ این مسجد که قرار است روز یکشنبه برگزار شود، دعوت شده‌اند.

سرپرست مسجد آقای مبس سورو با تأکید بر نیاز مردم یورک به این مسجد جدید گفت: هم اکنون متوسط تعداد شرکت‌کنندگان نمازجمعه یورک به سیصد نفر رسیده و ساختمان قبلی که بیش از سی سال به عنوان مسجد شهر مورد استفاده قرار ‌گرفته دیگر پاسخگوی نیاز این تعداد نمازگزار نیست.

چند هفته است که ساختمان مسجد جدید آماده استفاده شده هرچند هنوز کارهای تکمیلی آن مانند نصب لوازم صوتی تصویری و اتاق کنفرانس و کار گذاشتن وسایل وضوخانه و دستشویی باقی مانده؛ قرار است بعد از اتمام این مراحل، این مسجد به کانون فعالیت جامعه مسلمانان یورک تبدیل شود.

هزینه کل این پروژه یک و نیم میلیون پوند است که با کمک مسلمانان شهر یورک تا کنون یک میلیون و پنجاه هزار پوند آن جمع‌آوری شده است.

ساختمان مسجد جدید در زمین موجود در پشت مسجد قدیمی بنا شده است. سرپرست مسجد با بیان این که قرار نیست ساختمان مسجد قدیمی تخریب شود، گفت: ممکن است از آن برای انجام فعالیت‌های اجتماعی استفاده کنیم.

مراسم افتتاح مسجد جدید شهر یورک، یکشنبه از ساعت سه تا شش عصر به صورت روز درهای باز مسجد برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم آزاد است. به گفته آقای سورو اقشار مختلف مردم یورک اعم از مسلمان و غیرمسلمان برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند؛ از جمله کشیش مسیحی جین نتراس که نماینده چندین کلیسای شهر است، از مهمانان این مراسم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha