پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
واکنش رهگذران انگلیسی به نماز یک مسلمان در خیابان‌

حوزه/ ویدئوی دوربین مخفی مربوط به نماز خواندن جوان مسلمان در خیابان و واکنش‌های مردم نسبت به اهانت به او، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از 5pillarsuk.com، ویدئوی دوربین مخفی مربوط به نماز خواندن جوان مسلمان در خیابان و واکنش‌های مردم نسبت به اهانت به او، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی منتشر شد.

در این ویدئو فهیم میا 17 ساله و دوستش کندی کلینگ 20 ساله می‌خواستند ببیند که اعضای جامعه چه واکنشی در مقابل توهین به یک مسلمان در حین نماز خواندن در خیابان نشان می‌دهند. در این ویدئو می‌بینیم هنگامی که فهیم در حال نماز خواندن در خیابان است، کلینگ به او نزدیک شده و به شدت او را مورد اهانت و سرزنش قرار می‌دهد.

واکنش مردم به این حرکت کلینگ جالب توجه است. برای مثال در این ویدئو می‌بینیم که یک رهگذر به او می‌گوید: راحتش بگذار!

زن دیگری نیز می‌گوید: موقع نماز خواندن مزاحمش نشو! او برای نماز خواندن به اجازه تو نیاز نداره!

این ویدئو به سرعت در رسانه‌های جهان منتشر شد و نزدیک به نیم میلیون بیننده پیدا کرد.

فهیم درباره این ویدئو به خبرنگاران گفت: انتظار چنین حمایتی از مردم جامعه و غریبه‌ها نداشتم. هدف ما از ساختن این فیلم ایجاد اتحاد و نزدیکی میان اعضای جامعه برای مبارزه با تبعیض، نه تنها علیه مسلمانان بلکه تمام مردم بود. امیدوارم این ویدئو به دست عده زیادی از مردم رسیده و روی جامعه تاثیر بگذارد، تا مردم از شرایط امروز جامعه غرب آگاه شوند.

این مسلمان 17 ساله انگلیسی نگرانی خود را درباره چگونگی به تصویر کشیده شدن اسلام در رسانه‌های انگلیسی و واکنش مردم ابراز داشته و گفت: واکنش‌های منفی تنها سبب وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شوند. شاید مردم کنترل 100% روی اتفاقاتی که می‌افتند نداشته باشند اما اختیار واکنشی که در مقابله با حوادث از خودشان نشان می‌دهند 100% در دست آنان است.

انتشار ویدئوهای دوربین مخفی در سال‌های اخیر از سوی هنرمندان مسلمان در کشورهای غربی به کار رایجی تبدیل شده و آنان سعی دارند از طریق این ویدئوها واکنش مردم را در رویارویی با مسلمانان به تصویر درآورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha