شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تیراندازی به سوی کودکان در مسجدی در کانادا/خسارت ۱۰ هزار دلاری به ساختمان مسجد

حوزه/ تیراندازی با یک اسلحه پرقدرت به سوی مسجد شهر اوشاوا در انتاریوی کانادا سبب نگرانی‌هایی در میان شهروندان مسلمان و نمازگزاران این مسجد شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از durhamregion.com، تیراندازی با یک اسلحه پرقدرت به سوی مسجد شهر اوشاوا در انتاریوی کانادا سبب نگرانی‌هایی در میان شهروندان مسلمان و نمازگزاران این مسجد شده است.

به گفته سراج پتال، مدیر مرکز اسلامی اوشاوا، این حادثه زمانی اتفاق افتاد که نمازگزاران از جمله تعدادی از کودکان روبروی مسجد و در نزدیکی محل برخورد گلوله بوده‌اند.

آقای پتال در این باره گفت: فرد مهاجم با یک اسلحه پرقدرت به سمت محل حضور کودکان شلیک کرد که خوشبختانه گلوله به هیچ یک از آنان برخورد نکرد. با این حال صدمات قابل توجهی به پنجره شیشه‌ای قوسی منحصر به فرد در جلوی ساختمان وارد شد. در ماه گذشته نیز خسارات مشابهی به دیگر بخش‌های ساختمان رسانده‌اند.

به گفته آقای پتال خسارات وارد آمده به ساختمان بیش از 10 هزار دلار بوده است.

آقای پتال در ادامه گفت: این حادثه قطعا با انگیزه تنفر انجام شده است و ماهیتا نسبت به حوادث گذشته وخیم‌تر بوده است، زیرا این واقعه برخلاف اتفاقات گذشته زمانی رخ داده است که کودکان در محل حضور داشته‌اند و هدف فرد مهاجم صدمه زدن به آن‌ها بوده که این مسئله بسیار نگران کننده است. ما جدا نگران امنیت نمازگزاران مسجد هستیم زیرا این مسجد روزانه توسط کودکان، زنان و مردان مسلمان به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آقای پتال در پایان با اشاره به اینکه حوادث اسلام‌هراسی در شهر اوشاها افزایش یافته‌اند گفت: ما تمامی ساکنان اوشاوا را به آمدن به مسجد و ملاقات از مرکز اسلامی اوشاوا، شناختن مسلمانان شهر و مبارزه با اقدامات تنفرآمیز، تعصب و نژادپرستی ترغیب می‌کنیم.

جودی مکلین سخنگوی پلیس محله دورهام در این باره گفت: گروهی جلوی مرکز اسلامی ایستاده بودند و صدای شکستن پنجره‌ها را شنیده‌اند. افسران تحقیق نیز در زیر خرده‌های شیشه، باقیمانده گلوله تفنگ را پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha