شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 افطاری خانواده مسلمان کانادایی به همسایگان غیرمسلمان

حوزه/ اعضای یک خانواده مسلمان کانادایی در شهر کلگری در جنوب آلبرتا، از آغاز ماه مبارک رمضان تا کنون درهای خانه خود را به روی همگان گشوده و همسایگان‌شان را به صرف افطاری و دورهم نشینی در یک جمع خانوادگی دعوت کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای یک خانواده مسلمان کانادایی در شهر کلگری در جنوب آلبرتا، از آغاز ماه مبارک رمضان تا کنون درهای خانه خود را به روی همگان گشوده و همسایگان‌شان را به صرف افطاری و دورهم نشینی در یک جمع خانوادگی دعوت کرده‌اند.

پولاد میرزایوف، مسلمان کانادایی در این باره به خبرنگاران می‌گوید: هدف ما این بود که مردم بیایند و با ما آشنا شوند و بفهمند که مسلمان بودن و روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان چگونه است. این که ما چگونه روزه‌هایمان را در ماه رمضان باز می‌کنیم و در کل شاید بخشی از روحیه رمضان را به آن‌ها منتقل نموده و افطارمان را با آن‌ها شریک شویم.

واکنش همسایه ها

دیوید کلارک یکی از همسایگان این خانواده مسلمان می‌گوید: آن‌ها گفتند که در ماه رمضان با دیگر همسایگان دور هم جمع شویم، و به نظر می‌رسید ایده بسیار خوبی برای شناختن بعضی همسایگان باشد و زمانی بسیار مناسب برای ملاقات با کسانی باشد که احتمالا قبلا آن‌ها را ندیده و نمی‌شناسیم.

جنویو کلارک همسرش نیز می‌گوید: از این طریق با فرهنگ‌ها و سنت‌های جدیدی آشنا شدیم و ما دوست داریم درباره رمضان بیشتر بدانیم و دخترمان آلیس از هم‌اکنون اطلاعات زیادی درباره رمضان به دست آورده است!

خالد چوداری از همسایگان مسلمان این خانواده بوده و می‌گوید: من همسایه آن‌ها هستم، ولی بعضی از همسایگان دیگر را تاکنون ندیده بودم. این مراسم افطاری به میهمانی همسایگان تبدیل شده بود و ما اینجا دور هم جمع شده و افکارمان و غذایمان را با همدیگر به اشتراک گذاشته‌ایم.

به عقیده خانواده میرزایوف، ماه رمضان برای آن‌ها فرصتی ایجاد کرده تا دست دوستی به سمت جامعه دراز کرده و آن‌ها را میهمان کنند. پدر این خانواده برای آماده کردن این گردهمایی چندین روز به در خانه همسایگانش می‌رفته و با آنان در این باره صحبت می‌کرده است.

او که معتقد است با این شیوه می‌توان همسایگان ناشناس را به دوست تبدیل کرد، می‌گوید: کلیشه‌های منفی زیادی درباره مسلمانان و اسلام در غرب وجود دارد و هدف ما شکست این کلیشه‌هاست، زیرا این سوءبرداشت‌ها اشتباه است و من می‌خواهم که مردم درباره اسلام و مسلمانان احساس مثبتی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha