پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم بر لزوم تداوم فرهنگ زیبای قرآن خوانی پس از پایان ماه مبارک رمضان در کشور، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم، طی سخنانی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد علی المرتضی(ع) قم با تاکید بر فضیلت بی شمار قرائت قرآن کریم اظهار داشت: بر اساس روایات اگر این قرائت و حتی گوش فرادادن به آیات وحی توام با تدبر و تفکر در آن ها باشد، ثواب بسیار زیادی برای انسان به همراه دارد که شاید در کمتر عمل دیگری بتوان نمونه آن را مشاهده کرد.

وی همچنین با تاکید بر این که سعادت دنیا و آخرت در گرو تکیه بر ثقلین است، افزود: ما باید مراقب باشیم که نسبت به قرآن و عترت در همین دنیا کوتاهی نداشته باشیم؛ چرا که این دو ثقل عظیم روز قیامت از ما سوال کرده و ما را بازخواست خواهند نمود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: یکی از سنت های حسنه و بسیار ارزشمندی که چند سالی است با قوت و شکوه هر چه بیشتری در اماکن مقدس و امامزادگان شهرهای کشور رواج یافته ، مراسم قرآن خوانی همگانی است که انشاالله چنین برنامه هایی در طول سال نیز به شکل های مختلف تداوم داشته باشد.

وی افزود: انس با قرآن نباید صرفاً منحصر به ماه مبارک رمضان شود، هر چند که فضیلت قرائت آن در این ماه بسیار بیشتر از سایر ایام است، به ویژه در شب قدر که فضیلت آن قابل اندازه گیری نیست.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم همچنین یادآور شد: یکی از نشانه های ناب مسلمانی ما خواندن قرآن، تدبر در آیات آن و به ویژه عمل به دستورات و آموزه های سعادت بخش آن است که انشاالله همه ما در این عرصه بتوانیم سربلند بیرون بیاییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha