چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: بصیرت آن نگاه دقیق و عمیق است که انسان از ظاهر به باطن موضوعات دست پیدا کند و بتواند تشخیص واقع‌بینانه و درستی از موضوع داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تأکید قرآن و روایات بر لزوم داشتن بصیرت، گفت: خداوند در قرآن کریم و در آیه 108 سوره یوسف راه پیامبر(ص) که راه توحید، معاد، احکام و شریعت است را بر اساس بصیرت قرار داده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند من و کسانی که پیروان من هستند مردم را به بصیرت دعوت می‌کنند افزود: این روایت بیانگر این است که بصیرت یکی از شاخصه‌های انسان‌های متعالی و انسان‌های ارزشمند دینی است، چراکه در رأس کسانی که دارای بصیرت هستند پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) قرار دارند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه در فقه هم می‌توانیم ابعاد مختلف بصیرت را مشاهده کنیم گفت: در انجام کارهای مختلف ازجمله ازدواج، معامله و نکاح نیازمند این هستیم که بصیرت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه داشتن بصیرت به معنای این است که به تمام جزئیات کارها توجه کنیم تصریح کرد: در انجام هر معامله‌ای باید به تمام جوانب آن توجه کنیم تا هیچ نقصی از نظر شما پوشیده نباشد؛ این دقت در معامله به معنای بصیرت است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم با اشاره به اینکه در انجام فعالیت‌های سیاسی همانند انجام معامله باید دقیق باشیم گفت: اسلام می‌فرماید که در انجام فعالیت‌های سیاسی باید دارای بصیرت باشیم و نباید رأیی که می‌دهیم از روی بصیرت نبوده و حکم الهی را درست عمل نکرده باشیم.

وی ابراز داشت: بصیرت به معنای داشتن یک چشم واقع‌بین و حقیقت بین است که از مسائل ظاهری عبور کرده و حقایق را درک می‌کند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: ممکن است چند نفر در شهرستانی کاندید مجلس شوند و همه از اسلام و قانون اساسی حرف بزنند، اما مؤمن باید دارای بصیرت بوده و با دقت بررسی کند که کدام یک به درستی حرف می‌زند.

وی ادامه داد: بصیرت آن نگاه دقیق و عمیقی است که انسان از ظاهر به باطن موضوعات دست پیدا کند و بتواند تشخیص واقع‌بینانه و درستی از موضوع داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم گفت: در 9 دی مردم احساس کردند که دشمنان می‌خواهند از جریان انتخابات سو استفاده کرده و مردم را از مسیر اسلام منحرف کنند، لذا به خیابان‌ها آمده و با بصیرتی که داشتند با آنها مقابله کردند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha