پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه برخورد با مسئله حجاب نباید سیاسی باشد، گفت: گاهی مسئولین و سیاستمداران با مسئله بد حجابی سیاسی برخورد می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف از ضرورت‌های دین به حساب می‌آید و هر مسلمانی باید به آن معتقد باشد، گفت: در قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) به‌طور صریح بر مسئله حجاب و عفاف تأکید شده و انکار حجاب به معنای انکار قرآن و سخنان پیامبر(ص) است.

وی بیان کرد: اصل حجاب مورد قبول تمام مسلمانان در جوامع اسلامی است ولی تنها کیفیت و مراتب آن مورد بحث قرار دارد، ممکن است کسی حجاب مانتو داشته باشد و دیگری چادر را برای حجاب انتخاب کند در هر صورت هر دو دارای حجاب هستند ولی مراتب آن فرق دارد.

مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه اگر چادر را به عنوان حجاب برتر معرفی می‌کنیم به این معنا نیست که کسی که با مانتو باشد را بی‌حجاب قلمداد کنیم، گفت: حجاب باید پوششی برای زن در برابر نامحرم بوده و اندام‌های زن را بپوشاند و کیفیت آن به هر صورتی که باشد مطلوب شارع مقدس و ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف در کشور ما تبدیل به شعار شده است، گفت: اگر روز یا هفته‌ای را نیز به‌عنوان حجاب و عفاف معرفی کنیم شعارهای ما بیشتر می‌شود؛ اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم ادامه داد: برای مقابله با بدحجابی باید شعار را کنار بگذاریم و به‌صورت عملی اقدام کنیم و اگر تنها به شعار اکتفا کنیم روز به روز وضعیت حجاب در جامعه بدتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مسئله حجاب نباید سیاسی باشد، گفت: گاهی مسئولین و سیاستمداران برای اینکه آرای خود را از دست ندهند با مسئله بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند و چه بسا با کنایه  و روش‌های غیر محسوس به طرف می‌فهمانند که مقید به حجاب و عفاف نیستم.

مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: متأسفانه دولت‌های گذشته در مورد حجاب و عفاف به‌درستی عمل نکردند و همه با این مسئله به‌صورت سیاسی برخورد کردند.

وی تصریح کرد: اگر تعریف درستی از حجاب و عفاف داشته باشیم و هر کسی تعریف مناسبی از آن داشته باشد مطمئناً حجاب را در جامعه رعایت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم عنوان کرد: در تبلیغات، هتل‌ها و سفرهای خارجی  به بحث حجاب و عفاف تقید نداریم؛ ما باید پیوست‌های فرهنگی و عملی را برای جامعه خودمان و برای ارگان‌ها، مراکز عمومی، هتل‌ها و مراکز تفریحی به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه باید مسئله حجاب را از چنگال جریان‌های سیاسی خارج کنیم و به  امری تبدیل کنیم که همه نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: دولت جمهوری اسلامی و مسئولین فرهنگی کشور و مسئولین سیاسی باید یک برنامه‌ریزی کرده و یک حرکت هماهنگ و سازمان‌یافته با حفظ تمام شئون زنان و مردان در پیش بگیرند تا حجاب جایگاه واقعی خود را بیابد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha