جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلال حسینی - آستان قدس رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی حجاب را از مهمترین مظاهر سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: سبک زندگی عفیفانه با بررسی جایگاه حجاب، عفاف و حیا در منظومه دین و بر اساس شبکه مفاهیم مرتبط با عفاف طراحی و تدوین شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون ارائه بسته فرهنگی و برنامه سبک زندگی عفیفانه در آستان قدس رضوی، گفت: این برنامه با هدف بهره گیری از ظرفیت قیام مسجد گوهرشاد به منظور ترویج و تقویت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی صورت گرفته است .

وی به اشاره به قیام مردم در مسجدگوهر شاددر مقابل کشف فرمان کشف حجاب رضاپهلوی گفت: بیست و يكم تيرماه 95 هشتاد و يكمين سالگرد قيام مسجد گوهرشاد و نهضت ملي دفاع از سبك زندگي ديني در برابر تجدد وارداتي دوران پهلوي است. واقعه اي كه مقدمه خونيني براي مقاومت مردم در برابر ماجراي كشف حجاب در سراسر ايران شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطر نشان کرد: امروز مسجد جامع گوهرشاد به عنوان نماد جريان مقاومت ديني ملت ايران در برابر تجدد خواهي سطحي و غرب زده، ظرفيتي است در اختيار متوليان فرهنگي آستان قدس رضوي تا با بازخواني اين واقعه كه ضرورتي تاريخي و فرهنگي است، جرياني فرهنگي را در عرصه عفاف و حجاب به عنوان يك موضوع استراتژيك و حياتي نظام جمهوري اسلامي ايران ايجاد نمايند.

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد:آستان قدس رضوي يك راهبري كلان با موضوع عفاف و حجاب و با محوريت واقعه مسجد گوهرشاد در كشور اتخاذ نموده است، و برنامه ها وتولیدات اثرگذار در گستره ملی ارائه کرده است؛ لذا بر اساس رصد آنچه تا کنون در این حوزه در کشور و استان صورت گرفته است و با مشورت با صاحبنظران و بر اساس یک طرح مطالعاتی عمیق و جامع، بسته برنامه عفاف و حجاب را با تکیه بر ظرفیت های فرهنگی موجود در آستان قدس رضوی تدوین و اجرا نماییم.

وی درباره طرح سبک زندگی عفیفانه گفت: سبک زندگی عفیفانه با بررسی جایگاه حجاب، عفاف و حیا در منظومه دین و بر اساس شبکه مفاهیم مرتبط با عفاف، طراحی و تدوین شده است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: تمامی برنامه ترویج و تقویت سبک زندگی عفیفانه است که خروجی های مختلفی خواهد داشت و رعایت حجاب یکی از مظاهر این نوع سبک زندگی است.

وی بااشاره به اجرای این طرح گفت: جامعه مخاطب طرح فوق فقط زنان نیستند، بلکه معتقدیم در این شبکه مفهومی مولفه هایی قرار دارد که مخاطب آن مردان هستند، مانند مفهوم غیرت .

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: راه اندازی پایگاه جامع عفاف و حجاب در کتابخانه دیجیتال، ایجاد کتابخانه تخصصی عفاف و حجاب، تدوین فهرست منابع موجود ذیل شبکه مفهومی عفاف از جمله برنامه هایی است که در کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی افزود:تولید انیمیشن،تولید فیلم کوتاه،تولید مستند فاخر با موضوع قیام مسجد گوهرشاد، جشنواره ملی داستان نویسی،شب شعر با موضوع عفاف و حجاب، ویژه برنامه همسفر با پروانه ها و برگزاری ویژه برنامه ملی- تشکلی عفاف و حجاب در سالگرد قیام گوهرشاد از دیگر فعالیت آستان قدس رضوی خواهد بود.

وی در پایان افزود: ارائه برنامه های فرهنگی و ارائه طرح جامعه عفاف و حجاب در همه بخش های آستان قدس رضوی و زیر مجموعه های این سازمان در آینده با توجه به این طرح اجرایی خواهد شد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha