یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موسی حقانی

حوزه/ رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت: کشف حجاب ابتدا توسط فرقه های ضاله اقدام شده و آنها پیشرفت را در این امر می دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر موسی حقانی در همایش ملی قیام گوهرشاد  با ارائه مقاله ای درباره دیکتاتوری منور ، گفت: رضاخان به جنایات مختلفی از جمله کشتار گوهرشاد دست زده است ولی بحث تنها به وی خلاصه نمی شود بلکه کشف حجاب از سوی دیگران و قبل از آن پیگیری می شده است.

وی به اهانت هایی که قبل از شروع کشف حجاب نسبت به محجبه ها در مجلات آن زمان انجام می شد، اشاره و خاطر نشان کرد: بیشتر این فعالیت ها و کشف حجاب ها توسط فرقه های ضاله اقدام می شد و پیشرفت را در این امر می دانستند.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ، غربگرایی، باستان گرایی و اسلام ستیزی را سه رکن فعالیت رضاخان دانست و ابراز داشت: آنچه در ایران تفاق افتاد، نوعی «مدرنیزاسیون وابسته ناقص» بود که می بایست صورت ایرانیان را تغییر بدهد و البته اگر کامل هم می بود، نتیجه ای در بر نداشت.

وی با بیان اینکه غیر از جریان دینی که نقد جدی به این برنامه داشت، سایر نقدها جدی نبود، گفت: این در حالی است که سبک زندگی دینی از سوی قرآن و امامان معصوم(ع) بیان شده و امثال رضاخان به مقابله با این امر برخواستند.

گفتنی است، همایش علمی و ملی قیام مسجد گوهرشاد عصر امروز ادامه می یابد و صبح فردا مراسم اختتامیه آن برگزار و از مقالات برتر تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha