چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش ملی قیام گوهرشاد در مشهد

حوزه/ همایش ملی قیام گوهرشاد با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، دکتر حداد عادل ، مهندس چمران ، رئیس شورای شهر تهران ، برخی نمایندگان خبرگان و مجلس شورای اسلامی در «تالار شهر» مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد در ابتدای  این همایش ابراز داشت: اوج حماسه گوهرشاد در دفاع از مرجعیت و مواضع دینی خلاصه می شود.

وی دفاع از هویت دینی و سبک زندگی را مهمترین نکته ها در قیام گوهرشاد عنوان کرد و به تفاوت مدیریت با نگاه دینی و مدیریت دیکتاتوری همرا با بیگانه پرداخت و گفت: فاجعه کشتار مردم با علتی فرهنگی و سرپوش نهادن به آن، فاجعه ای بزرگتر است.

شهردار مشهد، به آتش گرفتن برج سلمان در شب گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: همان طور که خود را موظف می دانیم که برجی تجاری نسوزد، موظیم که از سوختن برج های فرهنگی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر همکاری و همراهی همه دستگاه ها برای دفاع از فرهنگ دینی، گفت: همه ایرانیان برای دفاع از فرهنگ خود در برابر فرهنگ غربی همراه هستند و حماسه گوهرشاد نماد آن می باشد.

دکتر هادی وکیلی، دبیر این همایش نیز با اشاره به سکوتی که درباره قیام گوهرشاد در دوران پهلوی انجام شده است، یکی از اهداف این همایش را تحلیل اتفاقات برای ایجاد فیلمنامه دانست‌.

وی، سانسور، تحریف و عدم توجه به این قیام را از مواردی دانست که موجب غفلت امروز شده است و بر خلاف آن شبکه های ماهواره ای به تطهیر فردی مانند رضاخان دست زده اند.

دبیر همایش ملی قیام گوهرشاد، این همایش را آغازی برای آوار برداری از تخریب صورت گرفته درباره قیام گوهرشاد عنوان و ابراز امیدواری کرد که در ادامه مسیر عفاف و حجاب توجه بیشتری شود.

گفتنی است، همایش ملی قیام گوهرشاد از امروز آغاز و تا فردا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha