جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/همایش ملی نقش نخبگان حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان گفت: هنر دارای ظرافت های خاصی هست که می تواند در جامعه نقش وتاثیر خود را بگذارد لذا برای اینکه اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنیم می توانیم از هنر و عرصه های مختلف آن بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهارشنبه شب در همایش ملی نقش نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی که در مرکز همایش های غدیر در قم برگزار شد اظهارداشت: اگر بتوانیم با استفاده از شیوه های هنری سمعی و بصری سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) را در جامعه ارائه کنیم، بدون تردید مساله اقتصاد مقاومتی با رویکرد و سرعت بیشتری در جامعه نهادینه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسویان ادامه داد: ارائه فیلم، نماهنگ، تصویر و سایر خلاقیت های هنری به عنوان یکی از ابزار پر مخاطب می توان در مساله اقتصاد مقاومتی بسیار موفق و کاربردی تر عمل کرد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه « حمایت از تولید ملی» و « اصلاح الگوی مصرف» از مهمترین شاخصه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهارداشت: اگر مردم این دو شاخصه ها را از سوی روحانیت به ویژه در ایام تبلیغی بشنوند بدون تردید در متن جامعه سیاست های اقتصاد مقاومتی نهادینه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین  موسویان بیان داشت: ائمه اطهارعلیهم السلام و مشخصاً حضرت علی(ع) نخلستان های زیادی را به دست خود بنا و به فقرای مسلمان وقف کرده است، ما با معرفی مدل ها، الگوها و اسوه هایی از بزرگان دین، گام های اساسی در این زمینه برداریم و اگر بندهای اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، مورد توجه قرار گیرد نه تنها بخش زیادی از مشکلات کشور برطرف می شود بلکه ما به اقتصاد برتر منطقه تبدیل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد شاخصه ها و مسیر را نشان می دهد به طوریکه در بحث اقتصاد دانش بنیان، مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در اقتصاد ملی تاکید دارند، لذا حوزه به عنوان نخبگان علمی جامعه باید روی این مسائل کار کند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha