سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/همایش ملی نقش نخبگان حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی

حوزه/ رئیس ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان گفت: جزء روحانیت هیچ کسی نمی تواند ستون های اقتصاد مقاومتی را در کشور استوار سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر آریا الستی چهارشنبه شب در همایش ملی نقش جامعه نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی که در مرکز همایش های غدیر در قم برگزار شد اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی حرکتی ارزشمند و متعالی است که تنها از طریق فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی در جامعه تحقق خواهد یافت و حوزه های علمیه با توجه به نوع نگاه جامعه می توانند این سیاست را در کشور پیاده سازی کنند.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان کشور ادامه داد: جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت در بین آحاد جامعه کاملا ملموس و مشهود است و ما برای تحقق این سیاست اساسی و کاربردی باید از ظرفیت منابر و سخنرانی های جامعه روحانیت بهره کافی ببریم.

دکتر الستی با بیان اینکه یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی، رویکرد دانش بنیان و مردمی بودن آن می باشد، اظهارداشت: اقتصاد زمانی که در بدنه مردم و ملت نفوذ کرده باشد، قدرت تاثیرگذاری و مقاومت را پیدا خواهد کرد و در طول دوران مختلف شاهد این همدلی و همراهی بین آحاد مردم و روحانیت بوده ایم.

وی به دیگر مولفه های حمایت و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید داخلی و استفاده از محصولات بومی، می تواند نقش مهمی در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha