یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر حداد عادل در همایش ملی قیام گوهرشاد

حوزه / امروز بهترین راه مقابله با بی حجابی معرفی بانوان محجبه ای است که در موسسه ها و مراکز مختلف به عنوان پژوهشگر، فعال اجتماعی یا سیاسی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، دکتر غلامعلی حداد عادل در همایش ملی قیام گوهرشاد درمشهد،  تاکید بر اینکه توطئه سکوت ۸۱ سال گذشته این حادثه باید شکسته شود، گفت: برگزاری اینگونه همایش ها آغاز راه برای رسیدن به یک درک درست، عمیق، جامع و راهگشای مفید برای امروز و فردای کشور است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با طرح این سؤال که چرا دشمنان نسبت به کشف حجاب اصرار دارند؟ گفت: ملی گراها که به دنبال جزئیات می روند چرا حتی حجاب را به عنوان یک امر سنتی و فرهنگ ملی قبول ندارند؟

وی با تاکید بر اینکه با نابودی حجاب، خانواده نابود می شود، ابراز داشت: در هر جامعه ای که خانواده از بین برود، دین نابود می شود و آنچه به ریشه خانواده تیشه می زند، بد حجابی است.

حداد عادل، با بیان اینکه امروز دشمن از بی خبری نسل جوان برای تطهیر پهلوی سوء استفاده می کند، تلاش برای تطهیر خاندان، حکومت و شخص رضاخان را از اموری دانست که باید نسبت به آن توجه کرد و در این باره گفت: سکوت روشنفکرانی که یا پشتیبان او بوده و یا در اتاق فکر او قرار داشته اند و از ملت مظلوم ایران دفاع نکرده اند، مسئله قابل توجه و مهمی است.

وی افزود: غیر از عالمان دین و مردم مظلوم هیچ روشنفکری سراغ ندارم که بپرسد، چرا مردم بی پناه را به مسلسل بسته اند.

وی اعلام نشدن یک مجروح در فاجعه گوهرشاد را بی رحمی کم نظیری در تاریخ معاصر عنوان کرد و اظهار داشت: کسی از اصحاب تاریخ ، نویسندگان و تحلیل گران سیاسی درباره این امر ننوشته است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، از ملی گراها که حتی لغت های فارسی که سعدی و حافظ نیز استفاده کرده اند را به عنوان زبان عربی نمی پذیرفتند، پرسید که چگونه لباس را به عنوان هویتی ملی قبول نکردند؟

وی به سیاه نشان دادن وضع کشور در مقابل اروپایی ها و دعوت به شبیه شدن به ظاهر زن غربی برای پیشرفت اشاره و خاطر نشان کرد: برخی همه آن ظلم ها به زنانی که نسبت به نماد ملی و دینی خود مقید بودند را دیدند و چیزی نگفتند.

حداد عادل افزود: امروز بهترین راه مقابله با بی حجابی وجود زنانی است که همه شرایط آن زمان را به اضافه حجاب دارند و در موسسه ها و مراکز مختلف به عنوان پژوهشگر، فعال اجتماعی یا سیاسی هستند.

وی راهکار پیشرفت همراه با حجاب را این دانست که نشان دهیم میان حجاب و بی حجابی و پیشرفت علمی و سیاسی و ... ملازمه ای نیست و این اتفاق در جمهوری اسلامی رخ داده است.

این فعال و صاحب نظر سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه دشمنان اسلام به ویژه در فضای مجازی حجاب را مورد حمله قرار داده اند، گفت: متاسفانه برخی در داخل کشور راه برای آنها هموار می کنند و در تبلیغات انتخابی بی حجابی را در برابر حکم الهی حجاب، دستمایه قرار می دهند.

 

حدادعادل، برگزاری همایش قیام گوهرشاد را در حکم گردآوری اسناد و مدارک لازم برای ایجاد تحلیل های عالمانه، اجتماعی، تاریخی و دینی دقیق دانست که باید ادامه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha