دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسعود آذربایجانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت نخبگان علمی کشور به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با بیان این که یک بُعد مهم در مسایل فرهنگی ناظر به تبیین درست آن ها در سطح جامعه و گفتمان سازی است، اظهار داشت: بی شک نخبگان حوزوی و دانشگاهی با توجه به شان علمی و فکری که دارند ، بهترین گزینه ها برای نهادینه سازی علمی مقولات فرهنگی از جمله مساله عفاف و حجاب هستند.

وی همچنین افزود: یکی از کارهای بسیار لازم در این باره، گفتمان سازی در بین نسل جوان و آحاد مردم است که در این خصوص نیز باید از ظرفیت های حوزه و دانشگاه، حداکثر بهره برداری را داشت، به ویژه از این حیث که به هر حال نخبگان حوزه و دانشگاه جزو گروه های مرجع و مورد اعتماد جامعه به شمار می روند و طبعاً حرف و استدلال آن ها تاثیرگذاری بالایی هم دارد.

رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه در ادامه با تاکید بر این که مساله عفاف و حجاب یک بحث کلیدی و مبنایی در جامعه اسلامی به شمار می رود، گفت: چنانچه می خواهیم در زمینه مقابله با بدحجابی در جامعه به نتایج مورد نظر – دست کم بخشی از آن- دست یابیم باید قبل از هر چیز به تقویت زیرساخت های اعتقادی مردم و به ویژه نسل جوان اهتمام بورزیم و در این باره می بایست از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: اساساً لازمه توفیق در یک برنامه دراز مدت فرهنگی همچون مساله عفاف و حجاب که این مورد تاکید خاص مقام معظم رهبری و علما و بزرگان می باشد، سرمایه‌گذاری جدی در راستای تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی است.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha