شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پرسش و پاسخ شرعی

حوزه/ رئيس اداره پاسخگويي به سئوالات ديني آستان قدس رضوي از برگزاری ۶۰۰ حلقه معرفتی و فعالیت شبانه روزی سامانه ۳۲۰۲۰ پاسخگويي به سئوالات شرعي خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، مهدي لساني با اعلام اين خبر گفت‌:‌ در ايام ماه مبارك رمضان خدمات پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) با حضور بیش از 250 نفر از روحانیون، در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.

وي اظهار كرد:‌ افزون بر دفاتر پاسخگويي و سامانه 32020،‌ زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) مي توانند در ايام ماه مبارك رمضان، سئوالات خود را از طريق سامانه پيامكي 30002020 ارسال كنند تا در سريع ترين زمان به این سوال ها پاسخ داده شود.

رئيس اداره پاسخگويي به سئوالات ديني آستان قدس رضوي با اشاره به اين كه در ايام ماه مبارك رمضان تعداد تماس هاي تلفني به سامانه 32020 به حدود 9 هزار تماس مي رسد، اعلام كرد: با توجه به تراكم تماس ها در سامانه تلفنی 32020 از همه عزيزان خواهشمنديم  نام مرجع و سئوال خود را به صورت واضح بيان كنند و تعبیر خواب و استخاره در این سامانه صورت نمی گیرد.

لسانی افزود: دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارد و در صحن آزادی، رواق های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص خواهران مستقر است.

برگزاری 600 حلقه معرفتی

وی همچنین از برگزاری 600 حلقه معرفت رضوی، در ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: ‌حلقه های معارف رضوی در مرکز پاسخگویی، رواق‌های مبارکه دارالحجه(عج)، دارالاجابه و رواق امام خمینی(ره) و صحن های جامع رضوی و جمهوری اسلامی ویژه برادران و خواهران برگزار می شود.

لسانی ادامه داد: با توجه به اينكه زائران به صورت شبانه روزي به حرم مطهر رضوي مشرف مي شوند، ویژه برنامه‌های حلقه هاي معرفت نيز از ساعت 5 صبح تا 2 بامداد برگزار می‌شود و اين برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رئيس اداره پاسخگويي به سوالات ديني آستان قدس رضوي اضافه کرد:‌ به طور ميانگين روزانه بيش از 20 حلقه معرفت ويژه زائران برگزار مي شود كه تعدادي از آن ها مختص به خواهران است.

وي خاطرنشان کرد: گفتگوی صمیمی و چهره به چهره مخاطب با اساتید حلقه‌های معرفت و طرح موضوعات کاربردی و مشارکت زائران در مباحث مطرح شده، فضای مناسبی را برای پرسش و پاسخ به وجود می آورد که این عمل باعث می شود ذهن مخاطب کاملا درگیر موضوع شده و با سایرین به بحث و تبادل نظر بپردازد.

لسانی اظهار كرد: اداره پاسخگویی به سئوالات دینی چندین سال است که با تشکیل جلسات پرسش و پاسخ با عنوان حلقه های معرفت، به منظور پاسخگویی به شبهات و پرسش های زائران در مورد سیره ائمه اطهار(ع) و نیز عمق بخشی بر ابعاد معرفتی دین در میان زائران آستان قدس رضوی، جلسات مختلف پرسش و پاسخ با محوریت احکام، عقاید، مسائل تربیتی، سیره ائمه اطهار(ع)، حرم شناسی و ... را در ایام و مناسبت های مختلف برگزار کرده است.

وي خاطرنشان كرد:‌ محور اصلی موضوعات حلقه های معرفت در ایام ماه مبارک رمضان سیره اخلاقی و رفتاری و تاریخ زندگانی امام رضا(ع)، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند، رفتار فردی و اجتماعی در خانواده، احکام روزه و آداب زیارت و ... است که با حضور شخصیت های برجسته دینی، حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha