دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

امام جمعه موقت تهران، سردمداران آمریکا را لات های چاله میدان سیاسی خواند و گفت: امروز سخن رهبر معظم انقلاب در نفی رابطه با آمریکا همان فریاد امام راحل است و مردم باید هرگز فریاد "مرگ بر آمریکا" را ترک نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، عصر امروز در مراسم ویژه ارتحال امام خمینی(ره)در حرم مطهر رضوی، رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان را روح انقلاب دانست و  اظهارداشت: نظام اسلامی باید به سوی بهبود وضع مردم حرکت کند، چرا که  این خط، خط امام (ره) و مقام معظم رهبری است و باید پیگیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، به لزوم تحلیل شخصیت امام خمینی(ره) و نیز انتخاب مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: انتخاب مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام خمینی(ره)، نشان می دهد که تنها کسی که شایسته این مقام بود، آیت الله العظمی خامنه ای بوده و هم اکنون هم ایشان شایسته ترین فرد برای رهبری امت هستند.

وی در ادامه بر لزوم شناخت ویژگی های امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت: مهم این است که راه و خط بماند و به همین علت قرآن کریم به این نکته اشاره دارد که اگر پیامبر(ص) به شهادت برسد، شما عقب نشینی می کنید.

نگرانی های پیامبر(ص) در حال تحقق است

آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره نگرانی ایشان از گم گشتگی بعد از پیدا شدن راه، فتنه های کور و آلودگی های اخلاقی و اقتصادی، اظهار داشت: امروز در جامعه ما به تدریج نگرانی های پیامبر(ص) در حال تحقق است.

امام جمعه موقت تهران، به دیدگاه امام(ره) و رهبری در ایجاد حکومت و تحقق و اجرای احکام دینی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری خطاب به خبرگان، دنبال کردن مسیر انقلاب که حاکمیت دین و مکتب است را مورد تاکید قرار دادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد، تصریح کرد: خط امام(ره)، ولایت و ماموریت حکومت دینی، تحقق ارزش های دینی در جامعه است.

آیت الله خاتمی نکته دیگر را ایجاد نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) بحث مردم سالاری دینی را مطرح کردند که چارچوب نظام دینی است و بر همین اساس تاکنون انتخابات زیادی نیز با حضور مردم برگزار شده است.

دشمنان عقبه مردمی نظام را مورد هدف قرار داده اند

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، دشمنان عقبه مردمی نظام را مورد هدف قرار داده اند که البته تاکنون ناکام بوده و از این پس هم همین گونه خواهد بود.

آیت الله خاتمی، وجود ولایت فقیه و حضور دین شناس مدیر مدبر در راس نظام اسلامی به عنوان تضمین اجرای قانون اسلامی را از دیگر بایدهای مدنظر خط امام(ره) و رهبری عنوان و خاطر نشان کرد: ایشان بیشترین تاکید را بر مسئله ولایت فقیه داشتند و ایستادگی در طول ۳۷ سال به صورتی عزتمندانه در برابر انواع توطئه ها، به برکت پشتیبانی از ولایت فقیه بوده است ، چرا که روح نظام اسلامی ولایت فقیه است و به همین علت بر آن تاکید می کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به دو نباید در اندیشه امام خمینی(ره )و مقام معظم رهبری، گفت: خط امام(ره) و رهبری، خط "نه" به آمریکا و نفرت از شیطان بزرگ است و این مسیر باید همچنان ادامه یابد.

وی، به واژه «نشنیدن حرف از کفار و جهاد کبیر» که برگرفته از قرآن است اشاره و خاطر نشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که آمریکا قصد ادامه غارت و چپاولگری از ایران را دارد، ولذا همیشه در مورد نفوذ هشدار می دهند.

سردمداران آمریکا لات های چاله میدان سیاسی اند

عضو جامعه مدرسین حوزه، سردمداران آمریکایی را لات های چاله میدانی سیاسی خواند و ابراز داشت: امروز سخن رهبر معظم انقلاب در عرصه نفی رابطه با آمریکا همان فریاد و  امام راحل است و مردم باید فریاد "مرگ بر آمریکا" را  ترک نکنند.

آیت الله خاتمی، دومین نباید در اندیشه و تاکید امام راحل را نهی از تفرقه عنوان و خاطر نشان کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری نسبت به دو قطبی کردن جامعه هشدار داده اند که باید مانع دو قطبی شدن جامعه شد.

تریبون داران آب به آسیاب دشمن نریزند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که تریبون دار هستند، نباید به گونه ای سخن بگویند که اجانب تصور کنند که در این کشور دو سخن گفته می شود، چرا  که واقعیت این است که کشور یک سخن دارد و آن فرمایش مقام معظم رهبری است.

گفتنی است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان ، تعدادی از علما و روحانیان مشهد، مسئولان و اقشار مختلف مردم، در رواق امام خمینی(ره)حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha