شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فعالیت حدود ۶هزار مبلغ معمم و غیرمعمم در قالب افتخاری و همکار، با آستان قدس رضوی یادآور شد: : آستان قدس با حوزه علمیه به عنوان مهمترین ظرفیت تبلیغی، همکاری ویژه ای دارد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تصریح کرد: آستان قدس رضوی به حوزه علمیه به عنوان مهمترین ظرفیت تبلیغی، توجه ویژه ای دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار حوزه درباره فعالیت های مبلغان و استادان حوزه علمیه مشهد، گفت: تولیت آستان قدس رضوی رویکرد این آستان را رسیدن به مرجعیت علمی شهر مشهد دانسته که یکی از ظرفیت های آن حوزه علمیه درخشان و با سابقه این شهر می باشد که در حکم مقام معظم رهبری خطاب به اعضای شورای عالی این حوزه نیز اشاره شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت حدود 6هزار مبلغ معمم و غیرمعمم در قالب افتخاری و همکار، یادآور شد: 150 نفر از این تعداد از استادانی هستند که در زمینه پاسخگویی به سئوالات شرعی و شبهات فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر حوزویانی که با این مجموعه به صورت های مختلف همکاری می کنند، از طلاب و روحانیان مشهد هستند، افزود: با توجه به اهمیت خاص حرم مطهر رضوی، در مناسبت های ویژه از واعظان و استادان برجسته و نخبه جهان اسلام نیز بهره می بریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه به بیان برخی از فعالیت های جدید آستان قدس رضوی پرداخت و با اشاره به اینکه کودکان زائر از جایگاه ویژه ای در حرم رضوی برخوردار هستند، گفت: از میان 5 میلیون زائر کودک، تعداد 250 هزار نفر امکان استفاده از پایگاه های فرهنگی کبوترانه را داشتند که از این پس برای بهره مندی تعداد بیشتری از کودکان زائر، در چهار سمت حرم امام هشتن(ع) این پایگاه ها راه اندازی می شود.

وی در ادامه به اعلام برنامه های ماه مبارک در حرم مطهر رضوی پرداخت و ابراز داشت: برگزاری نشست های اقشار مختلف اصحاب رسانه و خبرنگاران، خانواده شهدا و ایثارگران، تشکل های گوناگون، روزه اولی ها، ورزشکارن و... با تولیت آستان رضوی یکی از برنامه های این ماه است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری جلسه و محافل قرائت و انس با قرآن و ادعیه در شب و روز ماه مبارک رمضان و نیز تفسیر توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از ساعت 21 شب های ماه رمضان، در حرم مطهر رضوی خبر داد و یادآور شد: تولیت آستان قدس رضوی تا روز پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد سخنرانی و تفسیر قرآن کریم خواهد داشت و در همین زمان نیز حجج اسلام و المسلمین حسینی قمی و سیدآبادی در رواق امام خمینی(ره) قبل از نماز ظهر و عصر سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی  ادامه داد: چاپ و انتشار مجموعه 6 جلدی قرآن و کوکان با عنوان «آیه به آیه»، 37 هزار جلد کتاب نورالهدی، سه هزار جلد 40 حدیث امام رضا(ع) ویژه ماه رمضان و سه هزار جلد تدبر در قرآن از دیگر فعالیت هایی است که در این ماه مبارک انجام خواهد شد.

وی افزود: کتاب رمضان با قرآن به چهار زبان و کتاب ویژه امام حسن(ع) به چهار زبان هر کدام به تعداد 20 هزار جلد و کتاب درباره امام علی(ع) به هار زبان با 40 هزار جلد در کنار چاپ و نشر کتاب اعمال و ادعیه شب های قدر از دیگر اقدام های آستان قدس رضوی ویژه ماه مبارک رمضان است.

گفتنی است، حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی اجرا می کند که زائران می توانند با مراجعه به تلویزیون اینترنتی razavity.ir علاوه بر زیارت مجازی از کم و کیف آن برنامه ها مطلع شوند و آرشیوهای موجود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha