پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ امروز تحقیق و پژوهش درباره مسائلی مانند حکومت و نظام اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت فقیه، جهاد کبیر، کارآمدی حکومت اسلامی و... از ضرورت هایی حوزه انقلابی است که می تواند پاسخگوی سئوالات جوانان باشد.

حجت الاسلام گلستانی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مبتنی بر ولایت فقیه است را از برکات وجودی امام خمینی(ره) خواند و ابراز داشت: بالندگی و پویایی نظام به تلاش هایی است که حوزه و روحانیت انقلابی باید نسبت به آن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به عنوان یک الگو در جهان مطرح است، گفت: هر چه این نظام کارآمدتر باشد، جاذبه بیشتری در دنیا دارد، لذا این کار بر عهده کسانی است که رهرو راه امام خمینی(ره) هستند و در این بین روحانیت انقلابی مسئولیت بیشتری دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کارآمدی به معنای موفقیت در مقام عمل و جذب جامعه است، نقش روحانیت در تداوم و بقای انقلاب را اساسی خواند و ادامه داد: روحانیت می تواند در ابعاد مختلف نسبت به انقلاب و نظام اسلامی نقش داشته باشند، آنان در تبیین، نوآوری ها، نظریه پردازی ها، تمدن نوین اسلامی و طرح اسلام متناسب با شرایط روز تاثیر بسیار زیادی دارند.

حجت الاسلام گلستانی در ادامه با بیان این که امروز تبلیغات در دنیا حرف اول را می زند، خاطر نشان کرد: در این فضا، تبلیغ که تداوم کار پیامبران خداست، اهمیت به سزایی به ویژه در زمینه خنثی سازی هجمه هایی که برضد آموزه های دین و نظام اسلامی از سوی غرب به راه افتاده ، دارد که باید توسط روحانیت انجام شود.

این محقق حوزوی به اهمیت پژوهش های کارآمد توسط حوزویان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: امروز تحقیق درباره مسائلی مانند حکومت و نظام اسلامی، مصلحت، احکام حکومتی، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت فقیه، جهاد کبیر، کارآمدی حکومت اسلامی و... از ضرورت هایی است که می تواند پاسخگوی سئوال های جوانان باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha