چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امر به معروف

حوزه/ اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر از بین برود، بسیاری از ارزش ها مانند «عدالت» از بین می رود و با رواج بی عدالتی اخلاقیات هم درجامعه زیر پاگذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، اعظم رحمانی یکی از اساتید حوزه خواهران یزد، در نشست تخصصی آشنایی با آثار شهید مطهری که از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در کتابخانه امام علی(ع) یزد برگزار شد، با اشاره به کتب ارزشمند این شهید والا مقام در زمینه های گوناگون، به معرفی کتاب "مسئله حجاب" استاد مطهری پرداخت و گفت : این کتاب در پنج بخش به موضوعات حجاب درادیان دیگر، علل پیدایش حجاب برای زنان، بیان فلسفه پوشش در اسلام وحدود آن می پردازد  که مطالعه آن برای هر زنی لازم است  تا فلسفه حجاب و پوشش را به طور کامل بداند.

در ادامه این نشست، خانم رضوی، از پژوهشگران فعال مدرسه حضرت زینب(س) به تشریح کتاب « نهضت حسینی» شهید مطهری پرداخت و افزود : واقعه عاشورا دو بخش دارد که یک روی آن تاریک و ظلمانی است و روی دیگر روحانی ومعنوی  است.

وی با اشاره به این که درک هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا بسیار مهم است، افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر از بین برود، بسیاری از ارزش ها مانند «عدالت» از بین می رود و با رواج بی عدالتی اخلاقیات هم درجامعه زیر پاگذاشته می شود.

این پژوهشگر حوزوی یکی از علل دور شدن جامعه از هدف قیام امام حسین(ع) را بر اساس دیدگاه شهید مطهری، تحریفاتی دانست که نسبت به واقعه عاشورا رخ داده و افراد را دچار غفلت زدگی کرده است.

موسوی، معاون پژوهش مدرسه علمیه زینب(س) یزد نیز در این نشست به معرفی اجمالی تعدادی از کتب شهید مطهری پرداخت و ضرورت مطالعه کتاب های استاد شهید را ازاولویت های وظایف طالبان علم دانست.

در این نشست همچنین برخی از اساتید و طلاب پژوهشگر به بیان دیدگاه های خود در مورد آثار شهید مطهری پرداختند و در پایان نیز با اهدای لوح از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha