سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 381655
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
نشست خبری اوقاف

حوزه/ معاون اداره کل اوقاف و امورخیریه از آموزش ۷ هزار نفر در زمینه حفظ قرآن در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام علی عزیزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: طرح نشاط معنوی یکی از مهمترین طرح هایی است که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه در سطح کشور برگزار می شود.

وی افزود: طرح نشاط معنوی از جمله طرح های ویژه اوقات فراغت است؛ این طرح دانش‌آموزان سوم و چهارم ابتدایی تا دبیرستان را پوشش می‌دهد که شامل دو برنامه کلاس‌های آموزشی و کلاس‌های انگیزشی است و هدف آن نیز توسعه و ترویج فرهنگ دینی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: از جمله برنامه‌های انگیزشی این اداره کل در طرح ضیافت معنوی می توان به برنامه هایی چون شامل استخر، سالن ورزشی،‌ فوتبال دستی، ‌تنیس روی میز و اردوهای هفتگی اشاره کرد.

وی گفت: برنامه‌های آموزشی مباحث قرآن و قصه‌گویی قرآنی را در برمی‌گیرد؛ با توجه به اینکه شهر قم یکی از پایگاه‌های حفظ قرآن است، برنامه های این اداره کل در این زمینه برگزار می شود؛ ‌ قم بیشترین درصد حافظان قرآن را در خود جای داده و برنامه‌های حفظ قرآن شامل طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی می‌شود ولی تنها به این طرح‌ها اکتفا نمی‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه حفظ قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال تا اسفند ماه است و سال گذشته 6 هزار نفر و امسال 7 هزار نفر برای حفظ قرآن پذیرش شدند.

عزیزی با بیان اینکه این برنامه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید در کشور بین 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم برگزار می‌شود، گفت: حفظ سه جزء قرآن شرط برای تلقی کردن فردی به عنوان حافظ قرآن است.

معاون اداره کل اوقاف وامور خیریه تصریح کرد: در همین راستا دوره‌های تربیت معلم قرآن با حضور واجدان شرایط برگزار می‌شود و حتی در مجتمع‌های پردیسان در صورت آمادگی مربی برای ارائه آموزش‌ها اعزام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha