پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین دانشی _ جمع خبرنگاران

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت ویژه ماه رمضان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین دانشی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با ذکر این مطلب که  شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی و فرهنگی و معنوی دنیای تشیع متاسفانه از فضای مناسب نمایشگاهی برخوردار نیست گفت: زیبنده شهری که مرکز حوزه های علمیه تشیع است این نیست که  فضای نمایشگاهی مناسب نداشته باشد.

وی افزود: این مشکل بزرگ باعث شده است که از همه ظرفیتهای رویدادهای بزرگ فرهنگی در این شهر استفاده نشود؛ در همین زمینه بسیاری از رویدادها در حجم کوچکتری از حد ممکن برگزار می‏ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: به خاطرهمین مشکل بود که در سال گذشته مجبور شدیم که نمایشگاه کتاب را برای اینکه از کمیت و کیفیت مناسب برخوردار باشد در مصلای قدس برگزار کردیم که برای اولین بار، این نمایشگاه در حجم و وسعت و گسترده مطلوبی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در قم گفت: این نمایشگاه از فردا شب در محل نمایشگاه دائمی قم و با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: این نمایشگاه از روز سه شنبه هفته جاری افتتاح و تا روز 15ماه مبارک رمضان، در بخش‌های مختلف دایر خواهد بود که نمایشگر تولیدات و محصولات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی حوزه قرآن و عترت است.

وی با ذکر این مطلب که حضور موسسات قرآنی، ناشران قرآنی استان و هنرمندان فعال در عرصههای قرآنی از جمله بخشهای این برنامه خواهد بود، تصریح کرد: بخش ویژه کودک و نوجوان محل ارایه فعالیتهای ناشران این عرصه است؛ در عرصه رسانههای دیجیتال و نرم افزار علوم قرآنی، بیش از 1000 نرم افزار قرآنی و دستگاه‌ها و تجهیزات قرآنی در غرفه مناسب و به صورت یک پارچه ارایه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهارکرد: در این نمایشگاه نشستهای تخصصی در عرصه قرآن ؛ رونمایی از آثار برتر قرآنی استان قم؛ کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان در سطح شهر قم  در همین رابطه برگزار میشود؛ ؛ همچنین جلسه تفسیر قرآن کریم در برخی از مساجد از جمله مسجد انصارالحسین(ع) با حضور استاد بهرام‌پور برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایشهای عروسکی و تئاتر خیابانی و فعالیتهای هنری دیگر ویژه نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در سطح شهر برگزار میشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم گفت: علاوه بر این نمایشگاه که به طور مشارکتی برگزار میشود، جشن رمضان نیز در سطح شهر قم برگزار میشود که در روزهای آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی اظهارکرد: آیین افتتاحیه فردا پس از افطار از ساعت 22 در محل برگزاری نمایشگاه با حضور مقامات برجسته استان و... برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه ساعت بازدید از 21:30 تا 1 و 30 بامداد خواهد بود.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که در شش ماهه دوم سال نمایشگاه تفسیر و علوم قرآنی و نمایشگاه کتاب جهان اسلام و نمایشگاه کتاب استان را برگزار کنیم که برگزاری این چند نمایشگاه از بزرگترین اهداف این اداره کل در سال جاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha