شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه /استاد حوزه اصفهان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب جوانان به سمت برنامه های دینی است و طلاب باید از این فرصت طلایی بهره کافی را ببرند.

حجت الاسلام مهدی بخشی، امام جمعه کرکوند اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای حضور مردم در نمازهای جماعت  در مساجد است.

 وی افزود: طلاب و مبلغان دینی باید از این فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را در خصوص تبلیغات دینی و دعوت مردم به انجام فرایض و واجبات و مستحبات دینی ببرند.

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد : طلاب، مبلغان و روحانیون شایسته است در نوبت های سه گانه نماز جماعت برای مردم ضمن سخنرانی به بیان مطالب مفید و سودمند، تفسیر قرآن، فضائل اهل بیت عصمت  طهارت(علیهم السلام) و تبیین اصول و فروع دین و همچنین رفع شبهات اعتقادی مردم بپردازند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان را ماه بهار قرآن نامیدند و اینکه انس و مودت با قرآن سعادت و خوشبختي به همراه دارد، بر لزوم تدبر در قرآن به ویژه در ایام این ماه مبارک تاکید کرد.

حجت الاسلام بخشی با اشاره به حضور گسترده جوانان و نوجوانان در ایام ماه مبارک رمضان در برنامه های مذهبی مساجد و حسینیه ها گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب جوانان به سمت برنامه های دینی است، لذا وظیفه روحانیون حوزه های علمیه و طلاب مبلغ این است که ضمن جذب جوانان و نوجوانان به سمت خود از طریق جاذبه های اخلاقی و اخلاق حسنه آنها را در خصوص مضرات شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی مجازی و همچنین توطئه های فرق و مذاهب انحرافی به خصوص وهابیت و بهاییت که در حال فعالیت تبلیغی و رسوخ در باورهای جوانان و نوجوانان هستند، توجیه و آگاهی سازی کنند.

استاد حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به  پدیده روزه خواری که بعضا مشاهده می شود، گفت: علاوه بر برخورد های قانونی که از سوی نهادهای ذی ربط صورت می پذیرد، مردم نیز باید در این زمینه با تذکر لسانی افردادی را که در ملاء عام روزه خواری می کنند، به خودداری از این عمل غیر اخلاقی و زشت دعوت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha