جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/ در آستانه حلول ماه رمضان و بهار قرآن دانشنامه این ماه مبارک با ۵۵۱ مطلب در ۱۷ موضوع خواندنی در پیشخوان فضای مجازی به روز شد.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این مطلب اظهارداشت: این به روز رسانی با هدف جمع‌آوری و ارائه اطلاعات ارزشمند پیرامون این ماه مبارک و تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان منتشر شده است.

حجت الاسلام سید حسن رحمانی افزود: اين دانشنامه با 551 مطلب شامل مقاله، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان‌نامه در قالب ۱۷ موضوع براي استفاده محققان و پژوهشگران علوم ديني از هم اكنون بر روي پايگاه حوزه نت قرار دارد.

وی ادامه داد: چيستي روزه، پيشينه تاريخي روزه در اديان و ملل، روزه و رمضان در قرآن و روايت، روزه و سيره معصومان، ماه مبارك رمضان، اقسام روزه، رويت هلال و شروع و پايان روزه‌داري از جمله نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه است.

حجت الاسلام رحمانی احكام روزه، اعتكاف و احكام آن را از ديگر نمايه‌هاي اصلي دانشنامه روزه و ماه رمضان دانست و اظهار داشت: آداب روزه، فلسفه، آثار و فوايد روزه، عيد فطر عيد روزه‌داران و روزه در آيينه پرسش و پاسخ از ديگر نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه به شمار مي‌رود.

مدير پايگاه حوزه در ادامه به معرفي برخي دیگر از عناوین پرداخت و گفت: معناي روزه، روزه فتح قله تقوا، روزه روزگار پيوستن به اصل خويش، روزه و رياضت و ارتباط روزه با سالم‌سازي نيت از جمله نمايه‌هاي فرعي اين دانشنامه است.

 وی بيان داشت: علاقه مندان مي‌توانند براي استفاده از اين دانشنامه به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

 www.hawzah.net/fa/subject/subjects/70161

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha