جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم تصریح کرد: نسل جوان سعی کنند که وقت ارزشمندشان در ماه مبارک رمضان را بیهوده در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی هدر نداده و به بطالت نگذرانند.

حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: حقیقتاً شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان ، فرصت بسیار گرانبهایی است که در دیگر ایام سال مشابه آن ها تکرار نمی شود و از این رو حیف است که قدردان آن نباشیم.

وی افزود: همه مردم به خصوص نسل جوان که تشنه و شیفته دریافت معارف الهی است در این ماه عزیز و پرفضیلت می توانند با قرائت قرآن و تدبر در آیات آن و نیز دعا و مناجات، ارتباط خوبی با خالق مهربان برقرار کرده و هر چه بیشتر و بهتر ، زندگی خود را نورانی تر و معنوی تر سازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به این که پرداختن بیش از حد به فضای مجازی و حضور در شبکه های اجتماعی ، امروزه به یک آفت جدی برای سبک زندگی مردم ما به خصوص نسل جدید تبدیل شده است، گفت: به جای حضور بیش از حد در این فضا چه خوب است که به ویژه در ماه مبارک رمضان در کنار مطالعه قرآن و ادعیه و مناجات، بخشی از وقت فراغت خود را به مطالعه کتب ارزشمند و مفید اختصاص دهیم.

وی همچنین اضافه کرد: بی شک پیش از هر کسی باید در درجه اول خودمان مراقب باشیم عمرمان به بطالت نرود، خاصه در ماه ضیافت الهی که باید حقیقتاً قدر دان لحظه لحظه آن باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha