شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ به همت بخش بین الملل مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث، دوره های آزاد مجازی برای فارسی زبانان خارج از کشور در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دوره های آموزشی این مرکز در ماه مبارک رمضان امسال در دو رشته « معارف نهج‌البلاغه» و « احکام» به شیوه آموزش الکترونیکی را برای فارسی زبانان ایرانی خارج از کشور و علاقه‌مندان به یادگیری معارف اسلامی برگزارمی کند.

این گزارش می افزاید: هدف از ارائه این دوره آشنایی اجمالی مخاطبان با معارف نهج البلاغه و آشنایی با سخنان ارزشمند وگهربار امیر مومنان (ع) در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، مسائل تربیتی، فلسفه بعثت انبیاء، عرفان، اقتصاد و آشنایی با شخصیت امام علی (ع) بوده که در قالب 26 جلسه آموزشی ارائه خواهد شد.

این گزارش حاکیست، احکام فقهی ویژه مخاطبان خارج از کشور یکی دیگر از دوره هایی ست که در ماه مبارک رمضان امسال و برای اولین بار به علاقه مندان و مخاطبان فارسی زبان ارائه می شود. در این دوره مباحث اولیه ای همچون تقلید، طهارت، نماز مسافر، احکام خوردن و آشامیدن و خمس در قالب 10 جلسه آموزشی به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، از مخاطبان ویژه این دوره ها دانشجویان ایرانی خارج از کشور بوده که مطابق با آمارهای ارائه شده هم اکنون بیش از هفتاد هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی هستند و امید است با افزایش دوره ها و برنامه های آموزشی کوتاه مدت بتوان در ارتقای سطح معرفتی و علمی ایشان گام مثبتی را برداشت.

شایان ذکر است؛ دوره معارف نهج البلاغه در سال گذشته برای نخستین بار برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد که این دوره با استقبال مخاطبین از کشورهای مختلفی همچون سوئد، ایالات متحده، کانادا، ونزوئلا، پاکستان، هند و ... همراه بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به نشانی international@hadith.ir مکاتبه نمایند.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha