یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید علی شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی گفت: انسان در واقع با عمل کردن به وسوسه های شیطان بلای خود را به جان می خرد، پس باید در این ماه مبارک، با روزه داری، اولا او را از خود دور نماید، سپس با صدقه پشت او را شکسته و با استغفار نیز شاهرگ حیاتش را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،در سلسله جلسات تفسیر خود، با اشاره به آیه 183 سوره بقره، اظهارداشت: خداوند متعال در این آیه مسأله روزه را مطرح کرده و برآن تأکید داشته است.

وی در ادامه با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام مبنی بر «الا أخبركم بشی‏ء إن أنتم فعلتموه تباعد الشیطان منكم كما تباعد المشرق من المغرب؟ قالوا: بلى یا رسول اللّه، قال: الصوم یسوّد وجهه، و الصّدقة تكسر ظهره، و الحبّ فی اللّه و الموازرة على العمل الصّالح یقطع دابره، و الاستغفار یقطع و تینه»( منهاج البراعه (خویی) ج 7 ، ص 426 )، اشاره کرد و گفت: در این روایت آمده که حضرت محمد(ص) از اصحاب پرسید آیا می خواهید شما را از چیزى خبر دهم كه اگر به آن عمل كنید، شیطان از شما دور شود، چندان كه مشرق از مغرب دور است!؟ و اصحاب در پاسخ گفتند بله یا رسول الله. زین پس حضرت نبی عرضه داشتند که روزه روى شیطان را سیاه مى كند، صدقه پشت او را مى شكند، دوست داشتن براى خدا و همیارى در كار نیك، ریشه او را مى كند و استغفار شاهرگش را مى زند.

آیت الله شفیعی، به عبارت «الصوم یسوّد وجهه» از کتاب شریف کافی جلد 4 صفحه 63 پرداخت و تصریح کرد: الصوم به معنای روزه داری است و و اگر مردم به این عمل بسیار با ارزش درست پردازند، شیطان به گونه ای از آنها عبور می کند که فاصله آنها بین مغرب و مشرق خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که شیطان به انسان بلا می دهد، افزود: انسان در واقع با عمل کردن به وسوسه های شیطان بلای خود را می خرد، پس باید در این ماه مبارک، با روزه داری، اولا او را از خود دور نماید، سپس با صدقه پشت او را شکسته و با استغفار نیز شاهرگ حیاتش را قطع کند.

وی در پایان  زکات بدن انسان را روزه داری مطرح کرد و گفت: در جهان هستی برلای هر چیزی زکاتی عنوان شده و خداوند متعال زکات بدن انسان را نیز «روزه» قرار داده است؛ چرا که روزه آدمی را مصفا و نظیف می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha