یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید علی شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی، ذکر و یاد خدا را آرامش و تسکین دهنده قلوب دانست و گفت: دلی که از دغدغه های دنیایی خالی نشود، آن گونه که باید، نمی تواند با یاد خدا آرام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دومین جلسه از سلسله مباحث روایی ماه مبارک رمضان، به حدیث «تَفَرَّغُوا مِنْ هُمُومِ الدُّنْيَا مَا اسْتَطَعْتُمْ» از پیامبراعظم(ص)اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به این روایت در می یابیم که اگر کسی دلش را متوجه پروردگار سازد، خداوند به سوی او اقبال پیدا می کند.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ/ آنها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند. (الرعد – 28)، بیان داشت: دلی که از دغدغه های دنیایی خالی نشود، آن گونه که باید، نمی تواند با یاد خدا آرام باشد.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) «فَإِنَّهُ مَن أقبَلَ إلَى اللهِ بِقَلبِهِ جَعَلَ اللهُ قُلوبَ العِبادِ مُنقادَةً إلَيهِ بِالمَوَدَّةِ وَالرَّحمَةِ»، گفت: حضرت محمد(ص) می فرماید اگر شما خود را از هموم دنیا فارغ ساختید، به سوی خدا اقبال کرده اید و اگر این چنین شد، خداوند قلوب مردم را متوجه شما کرده و محبوب دل ها می شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ماه مبارک رمضان را «شهرالصیام و شهر القیام» نامید و ادامه داد: اگر انسان بتواند در این ماه عزیز فرصت های طلایی را قدر بداند و دل خود را از هم و غم های دنیای رها کند، بنا به آیه شریفه 96 سوره مریم «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً» خداوند متعال به زودی پاداش او را می دهد.

آیت الله شفیعی در پایان با تأکید بر این که عاقبت بخیری خود را در ماه مبارک رمضان بجویید، اظهار داشت: به یقین ماه رمضان، ماه فرصت های طلایی است و تا می تواند از برکات آن بهره مند شوید که خداوند متعال پاداش آن را خیلی زود به شما عطا می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha